Gå till innehåll

husbilsbyggen


Gäst Daniel.L

Rekommendera Poster

såg någon i tråden nämnde att valparna räcker bara till en mans husbilar, tycker nog platsen räcker till bra till 2 per i min på utlandsresor har vi alltid varit 2 bäddmåttet i min är 155x190 och hade man inte haft kök så går det att få ut 155x235 i en valp. 

Ska ta ett ryck nu när den blev besiktiad och snickra färdigt bord och soffor bak har ju 2 barnlediga timmar om dagen så ev hinner jag även klä upp dynorna tyg är handlat det blir svart vitt zebra mönstrat  så det matchar grå taket och golvmattorna men skär sig något till ekinredningen.

 

blir väl att ta en tur till chaparall på lördagen så bara knacka på om ni vill ha inspirations tips.

 

på bilden var köket ej färdigt men provmonterat, vatten tas via rostfri tank högra bakre hjulhus och vill man ha varmvatten så låter man det ta vägen via sligorna som monterades inne i kylet när det byggdes.

 

P7206326kök_provhängt.JPG

P6056093vatten_tank.JPG

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Här är mitt bygge:::::::::PDT_Armataz_02_03.gif

släp.JPG

 

Kanonsnyggt bygge!

 

Jag har varit "borta" i ett par månader... Håller på att greja med vår båt som skall säljas...

- Så det är jobba och husvagnsliv som gäller ytterligare en tid. PDT_Armataz_02_10.gif

 

dromara.jpg

 

Här är båten med nymålat skrov i blått.

 

Nu är jag hemma sedan i fredags och vilar upp mig' date=' på onsdag börjar allvaret igen. [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_02.gif[/img]

 

Mvh /Lasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Erik och alla andra!

 

Å Nej! - Så lätt blir ni inte av med mig... PDT_Armataz_02_43.gif

 

Drömmarna om en terränghusbil finns där, när båten "förhoppningsvis" blir såld kommer jag mer aktivt söka ett lämpligt projekt.

 

Nu har jag ordnat en 3G uppkoppling till husvagnen, så det går att komma åt Internet också, = jag dyker nog upp lite flitigare än under tiden som gått...

 

Hoppas alla haft en bra sommar, själv har jag slipat/målat mig igenom sommaren. PDT_Armataz_02_19.gif

 

Mvh /Lasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gammal skogsåkarnisse - Utan terrängfordon idag! Drömmer om en terränghusbil... lasse.gif

 

 

Min är snart färdig och som familje livet ser ut idag så är det nog färdigt med äventyrandet, så ev säljs den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

 

Hoppas alla haft en bra sommar' date=' själv har jag slipat/målat mig igenom sommaren. [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_19.gif[/img]

 

Mvh /Lasse

 

Hmmm, det där känner jag igen. Mitt slipande har också pågått hela sommaren och blivit JÄKLIGT försenat. Inte en sommar till med dessa förbannade projekt jag ger mig på hela tiden... PDT_Armataz_02_42.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att fler håller på med båtar, har själv en riktigt udda båt med bakgrundshistoria som man knappt själv tror på.,  bilder som finns på sajten överenstämmer inte med skicket för sen dessa är den omlackad och nyglasad och utvändigt i bästa nyskick. http://www.maringuiden.se/u/nikitalord/;action=minbat&id=4140

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att fler håller på med båtar' date=' har själv en riktigt udda båt med bakgrundshistoria som man knappt själv tror på.,  bilder som finns på sajten överenstämmer inte med skicket för sen dessa är den omlackad och nyglasad och utvändigt i bästa nyskick. http://www.maringuiden.se/u/nikitalord/;action=minbat&id=4140 [/quote']

 

Wow! PDT_Armataz_02_28.gif

 

Det var en udda skapelse...

- Schysst idé att både kunna campa på land och i vatten.

Kikade på "Badankan" på Youtube, i lugnare vatten ser den riktigt trevlig ut, om än udda som sagt.

Såg att det fanns 2 till salu på blocket! <-- Hugade spekulanter.

 

Hare Bäst /Lasse

 

Grejade citatet bara.

Erik
ErikC3042008-08-25 19:45:21
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett blockets båtar och folk har vett att ta betalt men visst alu är dyrt och alubåtar är en klass för sig själv, de som inte gillar spackel och plast lukt men vet hur svetsen funkar uppskattar verkligen dessa båtar. Sen är de underhållsfria vilket inte heller är fel.

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Gäst tessier

Såg bilderna på kronans husvagn. Vilka reglor och vikter gäller när man drar med kroken? B-reggad max 3,5ton totalt och 30hm/h? Lite sugen på att köpa något ruggigt fult att hänga efter så att grannarna får mer att skvallra om. PDT_Armataz_02_10.gif

 

// Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket du max får dra med kroken ska stå i regbeviset.

 

När det gäller kronans husvagn lär väl det enklaste vara att klassa den som efterfordon och då gäller:

- oregistrerad

- ingen fjädring

- maxbredd 260cm

- max 30 km/h + LGF-skylt

- om den är obromsad får den inte väga mer än dragfordonets bruttovikt, men aldrig mer än vad fordonet får dra.

 

När det sen gäller militärdraget kanske det finns något regelverk vad man får/inte får hänga på men det har jag ingen koll på.

 

//Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja lite skumt det där mitt drag är regat som bogseringsanordning,

På Bilprovningen sa de att vad man bogserar eller ej var svårt att definiera.

Farbror polisen pratade i att så länge jag inte hade fast kontakt för belysning, så gick det mesta i vagnsväg att bogsera, dock i max 30 kmh och med LGF skylt på PDT_Armataz_02_12.gif Tex en traktor vagn kunde tas för bogsering. om jag fattade dem rätt, några vikter sa de inget om men det går väll att få fram på VV antar jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...