Gå till innehåll

Drivmedel.


Gäst t80t80

Rekommendera Poster

lite från fakatarutan http://www.terrangbil.net/fakta.asp?u_category=46&category=33

Mått

Total längd: 4015 mm

Total bredd: 1680 mm

Höjd: 2145 mm

Frigångshöjd: 285 mm

Vänddiameter: 10,80 m

Axelavstånd: 2100 mm

Spårvidd, fram: 1348 mm

Spårvidd, bak: 1338 mm

 

min anmärkning: en så kort bil till skillnad mot det långa 11 chassit behöver inga portaler, sen det som begränsar frigången till bara 285 mm är vinchen och vill man få ännu bättre skruva väck den eller lär var den sitter och gränsla sten på annat sätt. 

 

Prestandad

1:a växeln låg 14 km/h

2:a växeln låg 24 km/h

3:a växeln låg 38 km/h

4:a växeln låg 57 km/h

1:a växeln hög: 33 km/h

2:a växeln hög: 57 km/h

3:a växlen hög: 90 km/h

4:a växeln hög 123 km/h

Max vaddjup: 700 mm

Backtagningsförmåga: 80%

Sidolutning under körning: 35%

 

min anmärkning:  den något vässade b20 tyckte jag kändes för motorsvag, där jag bor finns en vidukt med kraftig lutning åkte där dagligen b20 med bra ingångsfart klarade man det på 3'an i bästa fall men oftast gick det på 2'an uppför,  senaste motoralternativet klarar det på 4'an lika bra som b20 gjorde det på 2'an.

 

sen med byte av m45 till m47 blir högsta växlen 0,82:1  vilket ger betydligt lugnare gång på  marchhastighet och en topphastighet även med lilla b20 som man knappt vågar utnyttja.  Dela nya utväxlingenpå  0.82 med 123 km/h så får du se vad en 202 med m47 presterar på motorvägen lägger du sen till en varvillig motor med mer än dubbla vridet så blir 202 en riktigt kul bil att köra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Hm är det lok ni diskuterar, man kan ju fundera för den här tråden har då verkligen spårat ur PDT_Armataz_02_41.gif

 

Har varit borta i nästan 2 v och kommer hem öppnar min favorit sida och den gemytliga trevliga stämningen som präglad detta forum börjar blekna.

 

Nä skärpning nu tillbaka till den linje vi varit inne på, med välvillig hjälp trevliga kommentarer och utan gnäll på fordona, vilka de må vara, samt en positiv anda, Vi är väll vuxna eller ?

H.Hansen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDT_Armataz_02_13.gif Hördu t80t80 vad exakt syftar du på med "småskit"?...................

 

Du behöver inte vara orolig, alla räknas, även dom minsta.

Angående B-30:an så kan hända att jag har använt lite väl hårda ord riktad mot den, man skulle kunna säga att volvo gjorde en kompromiss. Det är alltså ingen renodlad "terräng motor".  Då passar den mycket bättre i glidar bilen 164:a. Om det skulle vara mer renodlat kompromisslöst, så skulle volvo ha satt in en disel från början, eller tagit och skapat en ny renodlad terräng motor avsedd för bensin typ crysler motorn 2,4, som jag ska försöka hitta lite mer info om. Har föresten för mej att B-30 ska ha olika topplock, samtidigt som jag tänkte på 164:ans insprutningssystem, insprutning inte nödvändigtvis från 164:an borde kunna sänka bränsleförbrukningen med minst 1 dl/mil, minst som sagt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Det börjar bli mer och mer klart att den här tråden skall låsas, eftersom humöret i posterna inte längre håller klassen vi ska ha här på Terrängbil.net. Jag låser nu tillfälligt mot postning och ber berörda om eftertänksamhet, vilket självklart gäller även mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...