Gå till innehåll

Weber 34/36 i en 903


Gäst Teddan

Rekommendera Poster

Gäst Teddan

Luftslang är inte billig! 740kr meter + mom...PDT_Armataz_02_04.gif (Tur den är firmabil PDT_Armataz_02_02.gif

Han med en heldel idag med svärfar som hängde med. 
-Drog från kopplingspedalen till kopplingen.
-Installerade en bromsservo från en TGB11.
-Kopplade in batteriet, tändingslås, startknapp och generatorn. (Allt det nödvändiga för att kunna starta och testköra runt om garaget)

Trodde verkligen att jag skulle få köra lite idag, men nix!!!

Kopplingscylindern vid pedalen verkar ha geggat ihop sig efter före ägaren. Det kommer inte ut nåt ifrån den när man trycker på pedalen. Den jag har i min helkaross funkar så den får flyttas över.

Motorn snurrar och man ser bensinen flöder fram men ingeting mer händer. Provade se om det gnistrade mellan tändspolekabeln och karossen men ingenting! Varm blir den iaf. 

Det jag har är en 123 fördelare, tändspole och kondensator... Tips om felsökning? Behöver man kondensatorn?

Är ni sugna på kaffe så är SMYPM och jag i Bålsta redan kl 7 imorgon.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Du tedd om kopplingcylindern varit helt tom, så kan det vara lite lurigt att få ut bromsvätskan rätta vägen.

Jag har fått trampa ner pedalen med röret bortskruvat, och sedan satt ett finger för hålet när jag släppt upp och gjort så ett flertal gånger innan jag fått tryck ur cylindern, vet att flera skrivit att de också varit tvungen att göra så efter rep och andra anledningar till att cylindern varit helt tom någon gång 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Gäst ryden

Det sitter några metallringar mellan blocket och det gamla insuget. Skall de sitta kvar när man drar dit MISAB-insuget?

Det är inte fräst för ringar men det kan gå att få dit det med lite milt våld
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ryden

Glömde mobilen på jobbet men det är fyra stycken "rörstumpar"  cirka 12mm långa slitsade som kolvringar som sitter till hälften i blocket och till hälften i insuget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ryden

Misstänkte det :)


Men behövs de till MISAB-insuget?
Edit:
Enligt Misab behövs de ej, men kan användas. På mitt insug gick det med tre ringar medans det fjärde satt en aning snett så de åkte ut.
ryden2011-05-29 21:04:21
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...