Gå till innehåll

DECEMBERKÖRET 2/12


Gäst DEFENDER

Rekommendera Poster

Gäst ErikC304

Med lite tur kommer det gänget som ni kan skälla på om inte det här forumet fungerar som det ska. smiley4.gif Andreas.E, Daniel (limpa) och jag ska träffas där å tjöta å köra. Det verkade på robban.f att han också skulle komma. Den här gången DEFENDER, hoppas jag att vi kan råkas? smiley36.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Jag ska se om det går att ordna nån skylt stående på nån gammel fälg, att skriva "Volvo-samling i grusgropen kl12" på. När jag var på Bråt i Oktober var det gott om Volvo där, men bara fyra som kom till grusgropen. Borde finnas nåt sätt att visa detta bättre, att sätta skylten nånstans i närheten av "entrén".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du får sätta upp en så sätt den där man svänger in. Man svänger ju in till höger å sen så svänger man ju direkt vänster, sätt den där i t-korset eller vid cementringarna som står ett par meter bort.....

 

//jocke
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Arne Karlsson

Hej

Är träffansvarig så det möter inga problem med en skylt, föreslår däremot att du tar kl.13.00 då de flesta kört klart tipspromenaden samt att man kanske kommer loss från sina åtaganden när det är lite lugnare.

MVH / Arne Karlsson TGB 11 11 samt RadioValp o Willys -46
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Detta blir riktigt trevligt !!

 

Kamerans batterier skall vara laddade, och alla minnesbrickor tomma. Sedan jag kommer att flyga ner till Göteborg så tar jag inga chanser, åker redan flera dagar innan. Detta får inte missas smiley20.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Arne Karlsson

Hej Erik

Jo, det var min 11 11, den blev stående där hela dagen då tiden inte räckte till för att leka lite själv. Det blir för trångt att samlas vid kiosken så jag föreslår att man tar en liten äng till fototillfället, den ligger till höger när man kört in från stora vägen. Kör isåfall grusvägen ca 200m och sedan in till höger så ligger det en glänta som passar som smäcken, jag kan isåfall gärna hjälpa er att skylta upp lite, den ligger inte så långt ifrån kioskvagnen. Jag kommer att vara den som stannar bilarna vid entren (inte kul) lång gubbe m grått skägg, nej inte tomten, det är jag. Fråga gärna mej om det är något ni undrar.

 

MVH / Arne

ps. träffen kostar 150:-. Svets o luftpump finns på baksidan av Entrevagnen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E
Hur tar du dig från Landvetter Andreas.smiley25.gif

 

Har rester av min familj boende i Mölnlycke' date=' så det blir att låna "Mammas" bil [img']smileys/smiley36.gif[/img]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DEFENDER

Okej! Du kör 40 till borås sväng av där de står Göta kör mot Varberg (gammlavägen) par km så ser du träffen på höger sidan du kommer säkert se bilar som är på väg ut så de är nog inga promblem att hitta ditt.för jag förmodar att du inte varit där inann lrsmiley9.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Arne Karlsson:

OK, men hur är nivåskillnaderna vid ängen du talar om? Borta vid grusgropen gick det klättra upp lite, så man kan fånga en större gruppbild om vi får dit lite fler. Kalasbra om du vill göra en insats för Volvointresset i samband med insläppet! smiley20.gif Med tanke på greppet i mina däck, så lär jag starta tidigt och med andra ord också förhoppningsvis komma fram tidigt.

Fan, den här gången ska jag ha lassat upp nå tungt på bilen, så det blir lite bättre bett i boggin. Och KALAS med en kompressor på området, då åkere ur lite fnys ur sulerna också!!!
omega24v2006-11-16 16:30:41
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Arne Karlsson

Hej Erik

Du har rätt, bättre i grusgropen för gruppfoto, finns ingen höjd vid ängen som jag menade. Dessutom är det alltid trevligt att se lite bilar klättra där.

Väl mött / Arne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kl. 13 i grusgropen blir ju lysande. Jag kommer och ska försöka dra med  mig polaren ock´å, ska nog inte vara några svårigheter. Men den stora frågan är vad det blir för bil, min 11 är ju på slakt i garaget. Ska nog försöka köpa mig en 11 11, om ja kommer över någon, eller en vanlig 11 som nödlösning.....måste ju åka i nått herke på träffen....

 

//jocke
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Finns en elvaelva här på jobbet, jag har skrivit om den förut. Han ville inte sälja den när han sett hur kul man kan ha med den, men han har inte tid och har ändrat sig igen. Hojta om du vill ha kontakt med honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på priset o skicket. Känns inte som om ja orkar ett till projekt-tokmek, efter valpen o 11-bilen. Kom hem 10.30 från garaget igårkväll, efter att ha lackat o slipat en axel, plockat ner lådorna o lite till. Hade lite funderingar kring om ja skulle palla att lyfta ur lådorna själv, kommer ju ihåg va valpens väge. Så ja bestämd mig för att dela på dem, men när de inte ville dela på sig såmärkte jag att växellådan började klyvas från motorn, så med lite "inre sammling" så lyfte ja ur skiten utan hälpmedel.......Varför ska alltid taljan hänga en meter framför eller bakom saken man ska lyfta?????

 

//jocke
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...