Gå till innehåll

DECEMBERKÖRET 2/12


Gäst DEFENDER

Rekommendera Poster

Kommer nog försöka vara där kring 9-tiden, om inte något strular till det. Ska tanka o hämta lite vertyg och grejjer från garaget och sist hämta "sittajämteochläsakarta"-personen. Men kring 9, eller lite efter, vi får se......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kaffet? E detta nån hemlig kod, eller ska ja rätt o slätt ta me mig en kanna sump.......Ser ungefär ut som det som i skrivandets stund ligger under min läpp, ska tilläggas att det är i lös version, inte hartamponger som ja kör me vanligtvis.....

 

//jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Jag kommer vara där vid nio och dona upp en skylt vid infarten. Jag vet inte vem Arne är, så jag hoppas hitta honom i entre-stugan. Robban, Jockum och DEFENDER vore det kul att träffa på där, så vi ses!!!

 

Erik
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då var man hemma efter en dag i skiten. Träffade en hel del folk härifrån, hoppas verkligen att robban o alla andra dokumenterade denna träff. Det var mycket lera på nästan alla ställen som det finns lösjord på. Riktigt kul va de speciellt vid surhålen på ängen i ena ändan av körområdet. Annars var sig gamla bröt sig likt, stenigt o jävligt men framförallt mycket lera.......gilla.......Det ända problemet som jag hade va att de läckte mellan däck o fälg, så de blir att lägga ring i skiten, för övrigt så bettade de på bra o leran. Sjukt i jäntligen att man kan kravla sig uppför en vertikal vägg som är typ en meter hög..........Riktigt kul var det iallafall, väntar på bilder

 

//jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Tack alla Terrängbil.net vänner... och er andra också, för en strålande träff. Fotat och filmat massa, men det tar ett par dagar för jag är tillbaka i Norge och kan gå igenom och lägga ut.

 

Så får vi hoppas att ryktet om sajten sprider sig så att vi blir flera smiley20.gif

 

Stort tack till Rune aká Jeep som lånade ut säten i sin 11:a smiley32.gif

 

Andreas.E2006-12-02 18:43:44

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst robban.f

Hej på er !

Kul att träffas. Synd att det regnade konstant. Tar emot att plocka fram kameran nör det regnar hela tiden. Tog ett par bilder som jag kommer att lägga ut på min fotosida.

Fredrik Hygren filmade ett fullt band (60min) som jag kommer att lägga på hans server. Måste dock hinna redigera lite. Jag lägger ett inlägg när filmen är klar. Ser fram emot att träffas på annandagen igen ! Hoppas alla får med sina bilar. Simma lugnt !

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L
Tack alla Terrängbil.net vänner... och er andra också' date=' för en strålande träff.

 

Stort tack till Rune aká Jeep som lånade ut säten i sin 11:a [img']smileys/smiley32.gif[/img]

 

smiley20.gif 

 

 
limpa2006-12-02 21:15:02
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Hej allihop! Ja, det var kul att träffa så många! Jag kan inte räkna ihop alla, men det kan bero på att det sipprat ner lite öl på rätt ställe sen jag kom hem. smiley4.gif Jag tackar också särskilt Rune för säte i korrekt bil, till på köpet korrekt FRAMFÖRD bil. Arne Karlsson tackar jag för samtycke till att sätta upp en samlingsskylt vid entren. Kul att få ansikte på alla nicken här, det är lustigt vad man förställer sig och hur lite det stämmer!

 

Extra roligt för mig var att träffa AndreasE och limpa, vilka jag bara träffat nät-ledes förut. I det avseendet var det faktiskt bra att min sexhjuling stod hemma, eftersom vi då fick tillfälle att snacka mer istället. Det hade nog inte blivit riktigt samma sak med mig rattandes terrängbil och endast en passagerarplats. I de flesta andra avseenden sved det att inte köra egen kärra. Men suget blir desto större till nästa tillfälle! På Annandagsträffen blir det tredje gången gillt för mig på Bråt. Anamma och Regera.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DEFENDER

Trevligt att träffa er andreas och Erik med fler  idag på Bröt vi kommer säkert träffas fler gånger och då har jag tid att prata mera ha trevlig lördad nu mvh Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Ett minne som kommer ligga kvar i bakhuvudet är både skrattretande och ledsamt för den drabbade. När Unimoglastbilen (sicken PJÄS!!!) drog i Blazern som fastnat bakom en sten i ett av gyttjehålen och inte startade. Rätt vad det var så krasade det ordentligt och alla började vråla "Bryt!!! Bryt!!!", eftersom stötfångare och grillguard drogs längre och längre ut framför bilen. Den kromade kofångaren såg ut som ett skrynkligt stanniolpapper och var säkert två decimeter framför sin ordinarie plats vid vänster bärjärn. Historien förtäljer inte vidare om Blazern kom upp ur hålet, eller om den fortfarande sitter där. Som nån uttryckte saken: "Tyskarna har väntat i sextio år på att få klå jänkarna..." smiley36.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jepp, var en kanon dag. Angående skylten som jag tog med mig, är det okey at ja bygger om den till en lite lättare variant till nästa träff? Var lie bökit att mångla upp den på flaket.

 

//jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, hemma igen efter ett blött Bråtäventyr. Tack till Andreas, Erik och Limpa för ett trevligt sällskap i 11:an. Men när jag tvättade bilen såg jag att parallellstaget var böjd och jag ska lossa staget och försöka rätta ut den.

Nu till min fråga, finns det något mått som jag kan använda för framvagnsinställningen ( toe in )

 

Mvh  Rune M
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L
Tack till Andreas' date=' Erik och Limpa för ett trevligt sällskap i 11:an[/quote']

 

tackar för det rune! och jag måste säga att du rattade runt 11:an på alla hinder

snyggtsmiley1.gif

 

jag tittade i verkstadshandboken och där står det att "toe in skall ligga inom området av 2-4mm och uppmäts med härför avsedda instrument,mätningen uförs mitt i slitbanan och i navhöjd"

 

hoppas att det hjälper eller så får du plocka fram ögonmåttet runesmiley36.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycke bra film. Men som de syns på filmen.... Det regnar nästan jämt när man är i Borås. Fattar inte det. Men det syns att dom som va där har det roligt. Själv så va jag på julbord... Å det va "blött" me. Hehe...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...