Gå till innehåll

DECEMBERKÖRET 2/12


Gäst DEFENDER

Rekommendera Poster

Gäst ErikC304

Skicka ditt nummer, så ger jag honom det. Detaljerna får ni komma överens om. Det lilla jag vet om bilen är det som står under Säljes, om du kikar nån månad tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har löst sig med terrängbil för tillfället. Köpte Swampers/Andreas 11-bil. Men nu när kärra har inhandlats så ska vi ju naturligtvis fråga: Vilka kommer härifrån? Det hade ju inte vart dumt att träffa så många som möjligt. Kan nog knöppla ihop nått baksäte på 11-då detta är "ej existerande", om det är platsbrist. Har ju delar från min andre 11-bil.......

 

//jocke
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte. Ska på julmiddag med Ofroaders Kättilstorp till High Chaparral. Kombinerat med årsmöte. Så jag har riktat in mej på julmat å nubbe. Det får bli annandagen för mej i borås. Men jag ska ut å reparera Tgb 20 bila nur på fredag å lördag. Så jag får ha mitt roliga i hälgen i stället. smiley16.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst robban.f

Jag kommer definitivt den 2/12. Träffade Jockum på BJK´s klubbträff igår. Det har regnat konstant i flera veckor i Borås, så det var rejält surt i backen igår. Skall lägga upp några bilder på min fotosida www.forslundfoto.se. Skall under eftermiddagen försöka hinna lägga upp en film från igår med. smiley36.gif Om det fortsätter regna hela nästa vecka, så måste jag köpa gummistövlar och bygga klart min snorkel... Vi ses den 2/12. Och gruppbild missar vi inte. Jag tar med systemkamera. Simma lugnt ! robban.f2006-11-26 14:22:19

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Jag kommer som jag sagt den 2/12, högst troligt i personbil dock. Ska skriva lite i tråden "utprovning" om mina bravader idag. smiley6.gif Det är dock inga totalras eller vurpor, bara sånt jag känner att jag inte hinner/kan reparera till lördag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låte som de kommer en knippe härifrån.  min bil är dock full, får bara plats 2 pers, o de gamla baksätet ja hade ligger i komprimatorn på sopstationen. Hoppas att ni får plats i nån annan bil, det kanske till och med skulle kunna bli en liten runda i skogen, eller va tycker ni? Hade vart kul.....

 

//jocke
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska inte glömma något, hoppas jag......Beställde en ny winsch idag också. Fick bli en T-max, för att jag fick tag på en EWI-12000, hette den. Drar 5,8 om ja inte minns fel, fjärr för in-/utmatning o lite annat lullull och självklart 24V. För den fick jag ge 7900, vilket inte var så farligt tycker jag. Kan säkert hitta billigare, men jag har inte lust att ringa runt som ett gehu. Finns ett shing-shong-märke som säljer Wong eller vad de heter. En 24-voltare som drar 5,4 ton, nått mer vet ja inte, o han ville ha kring 6 lappar för den. Men T-max är ju en kämdis i jämförelse, så jag vågade inte prova det märket......

 

Vi får se, tror ja hinner få på den innan Annandagsträffen, så det är bara o kolla då om ni behöver insperation......

 

//jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst robban.f

Jaså Jocke,

 

du har beställt vinsch. Fan, nu fick man sug att köpa det med. Var beställde du ?

Priset låter helrätt, i alla fall för min plånbok. Jag får räkna med 2st OPTIMA Yellow, för mina Volvo-batterier är trötta.

Jag kommer att följa ditt projekt med spänning. Lägg gärna ut byggbilder.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka hinna med det, ska nog inte vara några större problem tror jag. Jo det var dax för en winsch efter i helgen, blev positivt förbvånad när willysen med en liten t-max winsch fick upp mig. Så det var bland annat därför jag valde t-max, kollade på warns tabor-serie också men dom har ju bara 12-volt. Går man sedan upp till den vanliga serien winschar så kostar en sådan jag vill ha cirka 14000 och det lägger jag inte på en winsch. Hoppas och tror att mina batterier ska klara av trycket från winschen, men det är ju 24 volt, det hade vart en annan sak om de vart 12 volt, då hade amperen gått åt som hel...vete i skogen......

 

//jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DEFENDER

Tjena Jockum jag tror du har köpt kompisens gammla 11-bil  (stefan håkansson )när han ägde den var de helskåp på den och jag har för mig de va 3ans växel var lite kinking.Den har vi druckit många pilsner i .smiley2.gif 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan jag inte svara på......isåfall är ägarföljden andreas-din kompis-andreas-jag, så mycket vet jag.....Kan mycket väl ha krånglat på 3:an, dock ligger den lådan i mitt garage så jag har inte prövat.....Börjar lådan krångla o ha sig så åker de en automat o annan motor i bilen, så mycket kan jag säga, tror dock inte de ska vara några problem.....

 

//jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Arne Karlsson

Det är riktigt att det är Stefans fd. TGB 11. Swamper bytte till sig den av Stefan Håkansson. Det var tvåan som trögade men det är isatt en ny låda i Jockes bil. Jocke du tänker på en annan kille som Adde bytte fram o tillbaka med, detta var efter att han gjort affär med Stefan. Förresten, TACK för hjälpen med lånet av din bil.

MVH / Arne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fara på mitt tak, bara ock såga till om bilenbehövs nått mera......Blev dock lite undrande över totalvikten när daniel sa att ni hade kört en spetsnos på den, stod vid det tillfället och kollade på Anders spetsnos, men din är väll lite mer orginal-betonad om jag har förstått det hela rätt......Men som sagt, bara slå en pling om hjälp behöns någon gång i framtiden......

 

//jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DEFENDER

Stefan  bytte 11-bilen mott en sand loppa av swamper som stefan heller inte hade så länge.smiley1.gif sen var de några grabbar i gånghester som ägde bilen tror de  kan vart Addesmiley25.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp, inte dumt alls, och bettan är nysmörjd o allt. Läcker dock lite pga lite murken damask, ska dock inte vara nån fara. Får ta och inhandla ett par damasker o byta tills nästa träff.....

 

//jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...