Gå till innehåll

Värn safari


Gäst Guests

Rekommendera Poster

Gäst Karl XI
Får funnsa på grönbil. Men annars målar ja 745 grönPDT_Armataz_02_10.gif

 

Ja ja Jag hänger på om ni åker

 

Mvh Arnberg

Roligare  med grönbilar' date=' men det är ok ändå. Får sätta kronplåtar på 745:an... [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_12.gif[/img]

 

Då får det bli kronplåtar på bilen

 

Det beror på hur ekonomin ser ut till våran annars blir det 1315PDT_Armataz_02_02.gif

 

Mvh Arnberg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det må vara roligare å åka grönt, men från Sthlm ända dit? Nää, blir blå volvo, inte grön :-D

 

Tycker mina 4,5 mil hemifrån ut till sommarstuga är tillräckligt lång väg för 11:an!

 

/Thommy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Protiwa

Ne, så farligt är de väll inte! PDT_Armataz_02_19.gif

 

Det är ju skönt att åka grönt!

Det tar bara lite längre tid, vilket är skönt att inte stressa i trafiken tycker jag.
Protiwa2009-10-07 20:31:37
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl XI

 Det är ju skönt att åka grönt!

Det tar bara lite längre tid' date=' vilket är skönt att inte stressa i trafiken tycker jag.
[/quote']

 

Kan bara hålla medPDT_Armataz_02_02.gif

 

En värnsafari här nere ligger på ca 40 mil på en helg

 

Har för tillfälligt min 1315 som bruksbil då 745:an är avställd

 

Mvh Arnberg

 

 

 
Karl XI2009-10-07 20:41:10
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För ett tag sedan undrade någon om ingen kände någon som arbetat på något av dessa platser. Det är så att min kollegas mor arbetade på Zakrisdal i Karlstad under (nästan) hela sitt liv. Min kollega ska prata med sin nu mycket gamla mor om hon minns något. Min kollega berättade att hennes mamma sagt att det ofta small i berget, och att vid ett tillfälle sprängdes en bergvägg sönder, vid ett annat fick hennes väninna ansiktet bortbränt. Så helt riskfritt var det tydligen inte. Bilder fick aldrig tas inne på området och de som arbetade i berget fick inte gå runt utan var hänvisade till sina stationer, vad min kollega minns. Om jag får (bra) information om hur det såg ut och ser ut eller annan intressant historia så återkommer jag. Min kollega berättade att hennes mor var kvar tills de stängde och att hennes vänninor som var yngre fick följa med till Karlskoga till bergrummen där. PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst karlzon
För ett tag sedan undrade någon om ingen kände någon som arbetat på något av dessa platser. Det är så att min kollegas mor ...

 

Super initiativ! Hoppas du får reda på något spännande att dela med dig! PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JA, sånt här gillar jag! Berättelser från folk som var med är mycket spännande att läsa. Och som du skriver så är damen till åren kommen- och hon har en historia att skicka vidare till eftervärlden. Förvalta den med omsorg och låt oss ta del av den.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fann en intressant sida om militära anläggningar och som jag bedömer som en av de mer seriösa. Kan dock inte garantera att det är så, men han skriver bland annat om Tyfors och har bra kartor med mera på sidan. här kommer länken. http://www.antus.org/bunker/Bunker.htm  Om nu jag får träffa min kollegas mamma, eller prata med henne så kommer jag lägga ut det som kan vara av intresse här. Men om jag får tro min kollega så hände det mycket i berget som kan vara värt att berätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett sk i dåligt skick besökte idag

 

 

Den röda kraftiga ventlilen på golvet' date=' vad kan det ha varit för nåt?

Dränering vid översvämmning?

[img']uploads/386/sk22_013.jpg[/img]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...