Gå till innehåll

Värn safari


Gäst Guests

Rekommendera Poster

Gäst gasten
Gäst Ltgb912

Interessant med dom gamla bunkers. Var lördag i Rödvig på Stevns

(Själland), och fannt dette museum över "kalla kriget". Museet ligger

inte langt från motorvägen mellan Köbenhamn och Gedser/Rödby. Mycket

sevärd.

 

 

 

http://www.stevnsfortet.dk/

 

 

 

Bäste hälsningar och bra sommar

 

Bent

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ltgb912

Så länge än ni inte har flaket fullt med surströmming, då går det endda PDT_Armataz_02_11.gif

Naj, jag har funderat lite vidare: Runnt Köbenhabn lägger jo et befästningsvärk, som när det påbörjades i 1878 var ett av dom största i världen. Tyvärr har vi inte mycket att skryda av i DK, men det här är ochså sevärd. Kunne man planera med ankomst i KBH en lördag, titta på fort och befästning hele dagen, kalas på kvällen och ni LOVAR at åka baks söndag, utan surströmming, men med öl på flaketPDT_Armataz_02_03.gif.

Om der er interess, skulle jag arbeta vidare med det.

Bäste hälsningar

Bent

PS ursäkta det skrivne svensk, det går at läsa, men skrvar som en häst!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Guests
Så länge än ni inte har flaket fullt med surströmming' date=' då går det endda [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_11.gif[/img]

Naj, jag har funderat lite vidare: Runnt Köbenhabn lägger jo et befästningsvärk, som när det påbörjades i 1878 var ett av dom största i världen. Tyvärr har vi inte mycket att skryda av i DK, men det här är ochså sevärd. Kunne man planera med ankomst i KBH en lördag, titta på fort och befästning hele dagen, kalas på kvällen och ni LOVAR at åka baks söndag, utan surströmming, men med öl på flaketPDT_Armataz_02_03.gif.

Om der er interess, skulle jag arbeta vidare med det.

Bäste hälsningar

Bent

PS ursäkta det skrivne svensk, det går at läsa, men skrvar som en häst!

 

Surströmming lovar vi att inte ta med och öl följer så klart med hem till swea igen  PDT_Armataz_02_44.gif  hur många kan vi vara som "invaderar" Danmark? bilar då!! och hur lång tid behöver du på dig för att organisera det? 

 

jag, bajon1, karl XI är säkra på att köra över, sen har vi några från landskrona/helsingborg som vi ska ha tag på med......kanske någon från forumet är sugen på att åka med över?? finns om inget annat plats i bilarna PDT_Armataz_02_11.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bajon1

Här kommer lite bilder från måndagens stadsvärnsvandring i Helsingborg.

Mycke folk var där som ville kika på värnen,så det e en del folk med på bilderna,men det e nog inget som stör så värst mycke. För att tillägga så bilden på trappan till det gula huset e ingen miss från min sida.Det e faktiskt ett "kulsprutegevärs-värn".Ingången finns bakom den lilla vita dörren som syns på efterföljande bild.Menigen var att man knuffade ut 3:e och 4:e trappsteget för att frilägga skottgluggarna.Sedan var det bara att skjuta som f*n längs gatan.

Träffade även på Winter och BigBadChevy som också var med på vandringen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Guests

Bajon1 Frågade du winter o bigbadchevy om danmarks turen? fan att man jobbade i måndags  PDT_Armataz_02_06.gif hade hängt på annars ju, bra bilder med

gasten det är närheten till ölen dom försvarade PDT_Armataz_02_44.gif 

Hasse2008-07-22 22:27:21
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bajon1

Ja,jag frågade.Dom håller koll här på forumet efter vidare information.

Kommer du till Landskrona på lördag till Thulin-träffen? Winter och BigBadChevy och en till ska dit med sina valpar.Själv kommer jag "civilt".
Bajon12008-07-22 22:31:52
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ltgb912

Skal kolla, men jag tror at där siste hälgen i september är

"Vestvoldens Dag" i Köbenhamn. Det kunne jo vara ett bud? Jag kollar

ochså om det skulle vara möjligt at köre lite "ovanlig" väg mellan

punkterna, män skogsägarna i Danmark är lite snåla med tillstand til

"oförsåkning"

 

Bent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst karlzon

Sålänge det är dagar vi kan, är brossan och jag med på en tur till Danmark!

PM´a gärna om något blir av. Ibland hägrar andra intressen än forumet.

( svor jag i kyrkan nu? ) PDT_Armataz_02_16.gifPDT_Armataz_02_22.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Guests
Skal kolla' date=' men jag tror at där siste hälgen i september är "Vestvoldens Dag" i Köbenhamn. Det kunne jo vara ett bud? Jag kollar ochså om det skulle vara möjligt at köre lite "ovanlig" väg mellan punkterna, män skogsägarna i Danmark är lite snåla med tillstand til "oförsåkning"

Bent

[/quote']

 

Det låter kanon, då hinner vi bli klara med våra "hemligheter" som byggs  PDT_Armataz_02_01.gif  vet dom där finns möjlighet till camping ala "militär" vid fästningen eller i närheten??
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ltgb912

Håller fortfarande på med möjligheterne at campere nära fortet på

Stevns. Killen som jag känner dernere har bot där i många år, så han

känner gud, varja mann och hans hund.

 

Bent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...