Gå till innehåll

Projekt Myrmonstret


Gäst Klas_B

Rekommendera Poster

Gäst dogge

klas lertrollet myrmonstret och min 20bil grubbbild i maj.....komma på ett vackert namn till min pärla så får vi väl döpa den hos er.....PDT_Armataz_02_03.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Liten uppdatering.

 

Var på en liten träff i onsdags. Testade lastförmågan på Myrmonstrets påbyggnad med en Jeep Cherokee. Funkade klockrent, har för mig att Cherokeen väger ca 1600 kg. Sen hade jag ca 400 kg barlast i form av bandvagnsband och blytackor. Så toltalvikten av lasten på 13-bilen var strax över 2 ton på bilden. Hade 10 mil enkel resa till träffen, så det var skönt (och billigt) att slippa hjula själv....

 

32624174.jpg

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej mudlovers!

 

Jag och mina vänner i Gestrike Offroad var ute och geggade i lördags, den 3:e september 2011, på Tuna i Sandviken. Klippte ihop 15 minuter lera av det som fanns i kameran. Tänkte åxå göra en kortversion på ca 2 minuter (för dom som inte tål så mycket lera...). Kommer inom kort.

 

Featuring: Myrmonstret TGB-13 (Klas_:), Lertrollet TGB-13 (Åberg), Wallys (Valp-willys), Valp crewcab (Pettson), Dodge (Sunkan), Suzuki (Niklas) mfl.

 

Väl bekommé :

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väger inte en Cherokee mer? Ser mycket bra ut annars :)

 

innan 97 hade dom ju tunnare plåt i karossen än vad suzuki sj har.. PDT_Armataz_02_03.gif
 
Säger en som varit med om 2 rosthål i en cherokee... båda började vid torpedväggen' date=' och slutade vid bakluckan [img']smileys/PDT_Armataz_02_07.gif[/img]PDT_Armataz_02_04.gifPDT_Armataz_02_08.gifPDT_Armataz_02_11.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej mudlovers!

 

Jag och mina vänner i Gestrike Offroad var ute och geggade i lördags' date=' den 3:e september 2011, på Tuna i Sandviken. Klippte ihop 15 minuter lera av det som fanns i kameran. Tänkte åxå göra en kortversion på ca 2 minuter (för dom som inte tål så mycket lera...). Kommer inom kort.

 

Featuring: Myrmonstret TGB-13 (Klas_:), Lertrollet TGB-13 (Åberg), Wallys (Valp-willys), Valp crewcab (Pettson), Dodge (Sunkan), Suzuki (Niklas) mfl.

 

Väl bekommé :

 

 

// Klas

 

Sköna lersprut på slutet! Funkade bra med ombordkamera tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Riktigt tevligt <div>crewcaben verkar gå fram fint. är nog inte dumt med den viktfördelningen.</div><div>Får se om jag törs ge mej ut där i slutet av månaden ja eller början av nästa , jag skall ju köra 35 mil hem sen utan att tvätta-</div><div>Men ut på tuna skall jag då i alla fall PDT_Armataz_02_30.gif</div>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...