Gå till innehåll

912 Tråden.....


Gäst Myrsloken

Rekommendera Poster

Gäst Myrsloken

Jag behöver tips om reservdelar/oljor/Däck/fälgar/mm.

 

Vart hittar man slitdelar som knutkors och bromsbelägg??

Passar delar från några andra bilar??

Vad ska man ha för oljor??Bromsväska Dot??

bultmönster?? passar fälgar från något annat fordon??

 

Det verkar tunnt med info om 912:an här vad kan det bero på ??

 

MVH KlasPDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittills har vi bara ett fåtal 912-ägare här, men ju fler det blir, dess fler vet svar på frågor när det dyker upp. Det FINNS folk som har koll, men det är inte alla som håller till på nätet tyvärr. Prova att PM:a Beau (han ser säkert den här tråden också) och kolla med honom om han har kontakter på 912:an, han känner mycket folk som sysslar med olika militärfordon. Folket från WMHS (Värmlands Militärhistoriska Förening) här borde kunna förmedla information från sina gömmor också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidligare var jo Altyco i Huddinge ett bra ställe, även Terräng-Axel i Partille. Axel mener jag nu bor i Thailand, om Altyco fortfarande finns ved jag inte. Sälva bilen är mycket enkel att gå till, det som vi fannt var lite trevligt vat att en M10 bult hadde 16-huvud och inte 17mm, samma var för en M12, den hadde 18-huvud. Inte ovanligt, men...

Jag skal kolla vad jag har kvar kring reservdelskatalog och verkstadshandbok, tyvärr inte mycket, tror jag

Bent
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Myrsloken

Hej och tack för alla tipsPDT_Armataz_02_02.gif

 

Jag fick med Beskrivning del 1 och 2.

 

Här är lite nya funderingar om grejjor som låg i verktygsväskan.

 

1. Något som liknar ett tändstift.

 

2.Ett tunnt plattjärn med en pinne på.

 

3. Tre små järnpinnar ,en med hål igenom.

 

4. Ett litet fyrkantsjärn med olika böjar i ändarna.

 

Vad är det här för saker??

 vlada_Small.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Myrsloken

Lyfter tråden....

 

Jag behöver tips om reservdelar/oljor/Däck/fälgar/mm.  

 

Vart hittar man slitdelar som knutkors och bromsbelägg??

Passar delar från några andra bilar??

Vad ska man ha för oljor??Bromsväska Dot??

bultmönster?? passar fälgar från något annat fordon??

 

Kan nr 2 vara till för att slå ur trasiga brytpinnar??

Kan nr 4 vara ett bromsjusteringsverktyg??

 

vlada_Small.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Gäst ErikC304

Då skulle det storleksmässigt kunna funka. Ett skåp är 190 brett och 330 långt. Blir överhäng så klart och högt som tusan. Det är ca 170 högt invändigt, så det är ju enkelt att addera på flakhöjden... Kolla Daniel.H:s poster med bild på sitt camperbygge, en 13 med egenbyggt flak och ett originalskåp ställt på flaket. Det är HÖGT. Själv kör jag med en pickup-camper på mitt flak som är ca 120cm högt och det funkar det också, men campern väger nog inte mer än hälften av ett 13-skåp. Att lägga märke till är att främre delen av 13-skåpet är lägre än bakre, men jag tror det mesta av den nerbyggnaden är snabbfästet mot ramen. Snabbfästet är en del av det bärande i skåpsgolvet, men det bör gå att slöjda lite i det och förstärka på andra sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har 2st 912 som ska total renoveras. Jag bor nere i Älmhult och känner en privat skrota vän.

 

Jag ska snart få reda på hur mycke reservdelar han har lyckats komma åt just till 912. Det blir dock efter nyår så jag kommer att uppdatera er med detta.PDT_Armataz_02_02.gif.

 

Boris
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Gäst Myrsloken

Jag skickade en förfrågan till VV och undrade hur många TL22 som är registrerade:

 

165 st i registret och 159 av dom var avställda.

6 st i trafik och en är minPDT_Armataz_02_02.gif

IMG_1548_Small.JPG
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Runristaren

Kul att du nämner det Myrsloken, för jag kom precis hem från besiktningen (15.30 finsk tid) med prickfria papper, i år igenPDT_Armataz_02_02.gif Säga vad man vill om besiktningsmän, men de blir alltid glada, när de ser min bilPDT_Armataz_02_11.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...