Gå till innehåll

912 Tråden.....


Gäst Myrsloken

Rekommendera Poster

Gäst Myrsloken

Det blev en trevlig tur till Tuna i Lördag 912:an fick bärga en 13-bilsom inte ville starta och wincha upp en annan som kört ner sig i ett surhålPDT_Armataz_02_02.gif

Lite små problem med 912:an också som att avgasröret gick tvärs av efter grenröret och förfiltret blev igentäppt så den bara bluddrade på allt utom tomgången men det var bara att rengöra och luftaPDT_Armataz_02_03.gif

 

MVH Klas

 

t1_Small.jpg

t6_Small.jpg

t2_Small.jpg

 

[TUBE]vG-88DEzvFc&feature=channel_page[/TUBE]

 

Det blev en liten film också 912:an tuffar så fint i bakgrunden bakom ylandet från 13-bilenPDT_Armataz_02_11.gif

 

 
Myrsloken2009-08-03 02:30:01
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Myrsloken

Jag har lite problem med 912:an den kastar ur sig olja från avluftningen på en axel vid landsvägskörning,Vad kan det bero på???

 

Tips mottages gärna.

 

MVH Klas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite problem med 912:an den kastar ur sig olja från avluftningen på en axel vid landsvägskörning' date='Vad kan det bero på???

Min første tanke er vel at det er for mye olje på axelen, men det er vel en type nivåplugg på axelen eller ??? Så du kan utelukke det mener jeg....

Kun ett skudd i blinde [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_08.gif[/img] 

Tips mottages gärna.

 

MVH Klas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en trevlig tur till Tuna i Lördag 912:an fick bärga en 13-bilsom inte ville starta och wincha upp en annan som kört ner sig i ett surhålPDT_Armataz_02_02.gif

Lite små problem med 912:an också som att avgasröret gick tvärs av efter grenröret och förfiltret blev igentäppt så den bara bluddrade på allt utom tomgången men det var bara att rengöra och luftaPDT_Armataz_02_03.gif

 

MVH Klas

Det staget/røret som går mellom 912:an og 13 bilen på bildet under' date=' er det noe mann kan få kjøpt ?? Noen som vet [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_34.gif[/img]

 

t1_Small.jpg

t6_Small.jpg

t2_Small.jpg

 

[TUBE]vG-88DEzvFc&feature=channel_page[/TUBE]

 

Det blev en liten film också 912:an tuffar så fint i bakgrunden bakom ylandet från 13-bilenPDT_Armataz_02_11.gif

 

 
speedy2009-08-05 15:11:39
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Myrsloken

Min første tanke er vel at det er for mye olje på axelen' date=' men det er vel en type nivåplugg på axelen eller ??? Så du kan utelukke det mener jeg....

Kun ett skudd i blinde [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_08.gif[/img] 

 

Det är inte för mycket olja i axeln och jag har kollat sprängskissen om det ska vara en stänkplåt i axeln men kan inte se någon sådan det sitter något som kallas oljeskrapa i närheten om det kan vara den som ska hindra att oljan ska stänka upp i avluftningen.

 

MVH Klas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dragstången är köpt på BJM 250Kr+M

 

MVH Klas

Du skal ikke på HC treffen vel ?? er du i nærheten av BJM kunne du ha kjøpt en til meg som jeg kunne ha fått da evt....

Speedy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om olja trycks hela vägen upp i avluftningen torde det bero på att det har kommit in något i axeln som får oljan att skumma när den piskas /vispas runt av kugghjulen där inne. Jag förutsätter att avluftningen sitter ungefär som på en valpaxel, eller sitter den rent av högst upp på diffklumpen?

I vilket fall som helst gäller oljebyte. Sedan rekommenderar jag att sätta en liten tryckluftskoppling (Mecman) i gängan för avluftningen och på den en nylonslang som dras upp till säkert ställe. Sedan kan man lugnt bada. Jag vet att det finns entusiaster som trycksätter axlarna, men det känns som överkurs. Såvida man inte ska använda sin bil att jaga u-båtar i Hårsfjärden eller så...

 

MVH kalkyl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Myrsloken
 

Du skal ikke på HC treffen vel ?? er du i nærheten av BJM kunne du ha kjøpt en til meg som jeg kunne ha fått da evt....

Speedy

 

Nix ska inte på HC träffen och jag har 50 mil till BJM så du får höra med någon som har lite närmare till dom.

MVH Klas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du skal ikke på HC treffen vel ?? er du i nærheten av BJM kunne du ha kjøpt en til meg som jeg kunne ha fått da evt....

Speedy

 

Nix ska inte på HC träffen och jag har 50 mil till BJM så du får höra med någon som har lite närmare till dom.

MVH Klas

50 mil for en med 912 er da ingen ting PDT_Armataz_02_23.gif Nei da, det går bra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Myrsloken

Oljeläckaget ur axeln har fått en provisorisk lösning, jag har monterat en flaska på avluftningen genom ett hål i flaket så att oljan kan rinna tillbaks till axeln vid stopp/lugn körning

 

IMG_8231_Small.JPG

Med "regnskydd"PDT_Armataz_02_03.gif

IMG_8234_Small.JPG

 

Och sen har jag monterat en vakuum mätare från en Starke....

 

IMG_8238_Small.JPG

 

MVH Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det blev en trevlig tur till Tuna i Lördag 912:an fick bärga en 13-bilsom inte ville starta och wincha upp en annan som kört ner sig i ett surhålPDT_Armataz_02_02.gif

Lite små problem med 912:an också som att avgasröret gick tvärs av efter grenröret och förfiltret blev igentäppt så den bara bluddrade på allt utom tomgången men det var bara att rengöra och luftaPDT_Armataz_02_03.gif

 

MVH Klas

 Er det noen som vet hvor langt "røret" på bildet under er ???

Speedy

t1_Small.jpg

t6_Small.jpg

t2_Small.jpg

 

[TUBE]vG-88DEzvFc&feature=channel_page[/TUBE]

 

Det blev en liten film också 912:an tuffar så fint i bakgrunden bakom ylandet från 13-bilenPDT_Armataz_02_11.gif

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst Myrsloken

Var ute på tur och luftade 12:an idag soligt och fint.

IMG_8809_Small.JPG

 

MEN..... på hemvägen smäller det till i bakaxeln (JÄVLAR) hinner jag tänka innan jag ser i vänster backspegel att lintrumman till winchen rullar ner i diket....

IMG_8813_Small.JPG

 

Det blev ett rejält skutt när bakhjulen gick över trumman....men jag kom ju hem på egen hand iallafall..

 

Någon som har koll på vad det är för diameter på spärrkulan/orna i winchen?? den/dom?? och fjädern försvann.PDT_Armataz_02_06.gif

 

MVH Klas
Myrsloken2009-09-20 21:58:55
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att både trumma och däck överlevde någorlunda ialla fall. Hade hunnat bli en riktig tvärnit om wiren lindat upp sig runt axeln istället... Toolman2009-09-21 13:40:18

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att du trodde att axlen hade hoppat av hade jag också gjort!!!!!

Den kom iväg med 18 posten idag så imorn ska du ha den i din brevlåda. Tack för ett lång och trevligt samtal klasPDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...