Gå till innehåll

terræncamper


Gäst Christian

Rekommendera Poster

Gäst ErikC304

Min campingutrustning tillhör - om man är lite klarsynt - de mer ovanliga arrangemangen, även om det är standardgrejor egentligen. En trevlig liten camper avsedd för Fiat Strada och Skoda Pickup. Så här såg ekipaget ut ihop med min förra bil:

 

20070328_193325_Glafsfjorden4.JPG

 

Kommer hamna på dubbelhyttbilen så fort det går.

 

20061208_002717_Inne1.JPG

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 316
  • Skapat
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gäst H.Hansen

Hm med en lastvikt på 780 KG så är det väll svårt att få på en sådan och ändå kunna ha med packning .reservdäck lite reservdelar och verktyg på valpen, men det skulle garanterat se kul ut PDT_Armataz_02_39.gif lite hög kanske PDT_Armataz_02_30.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Christian

Hej allesammen!

Jeg havde lige skrevet et meget langt indlæg, med billeder og citater osv, og så crashede PCen!!! God I hate it when that happens! Så jeg skriver ikke forfra... Men det er en rigtig god idé at samle idéer osv til expeditionskøretøjer her!

Og Eile måske vil du lave en hel tråd om din? Den har jo været vidt omkring!

 

-Christian, træt af computere!!!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade jag haft en dia scanner kunde jag lägga upp en del unika bilder som tex c202 i palmyras amfiteater, på jakt efter arken på ararat, möte med parisdakar tatran, mm.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Christian
hade jag haft en dia scanner kunde jag lägga upp en del unika bilder som tex c202 i palmyras amfiteater' date=' på jakt efter arken på ararat, möte med parisdakar tatran, mm.

 
[/quote']

 

WAUUW!!! Så MÅ du have fat i sådan en! Vi vil ihvertfald gerne se en hel tråd om den slags rejser!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade jag haft en dia scanner kunde jag lägga upp en del unika bilder som tex c202 i palmyras amfiteater' date=' på jakt efter arken på ararat, möte med parisdakar tatran, mm.

 
[/quote']

 

WAUUW!!! Så MÅ du have fat i sådan en! Vi vil ihvertfald gerne se en hel tråd om den slags rejser!

 

Håller med Christian, vem kan låna Eile en diascanner!? PDT_Armataz_02_14.gif

 

Mvh /Lasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när det blir mer tid över ska jag prova med att fota att av dior borde kunna gå men nu först ska bilen bli så klar den hinner bli innan skatteperioden är ut (oktober) och den ställs av.

har ju bara 2 barnlediga timmar om dagen och jobbar ute och vädrets makter påverkar en del.

 

Ska idag börja sy till bitar till sofftygget blir jysk dubbel tygs överdrag zebra randigt vit svart.

gammla skummplasten i dynorna köpta 1990 var i perfekt skick så det lönar sig att handla högsta kvalite.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst Christian

Hejsa!

 

Jeg blev simpelhen nødt til skrive, der er (måske) en køber til vores camper (måske for ikke at sælge skindet før bjørnen er skudt)

 

Det betyder at vi snart kan kigge seriøst efter en TGB!!!

 

Vi kigger meget på dieselmotormulighederne, og der er jo fordele og ulemper ved alt, det er ikke nemt..! OM603, 300TDi, osv osv...

 

Men man kan jo også skifte hele pakken, altså motor, gerakasse og fordelergearkasse..?

Det betyder nye ophæng, nyt gearskifte, nye kardaner osv, men man slipper for adapterplade osv.

 

En mulighed er Toyota 1KZTE, som sidder i bl.a. Landcruiser 90GX:

 

"The 1KZ-TE turbo diesel engine is a 4 cylinder 3.0L (2982 cc) SOHC with 2 valves per cylinder. Bore is 96mm and stroke is 103mm with a compression ratio of 21.2:1. Maximum output is 130 hp (97 kW) @ 3600 rpm and a maximum torque of 29.3 kgf-m (287 N-m) @ 2000 rpm. Max rpm is 4400" (...) "The intercooler equipped version of the engine power up to maximum output of 145 hp (108 kW) @ 3600 rpm and maximum torque of 35.0 kgf·m (343 N·m) @ 2000 rpm."

 

Det er jo tæt på hvad B30 har.

 

På de amerikanske Toyotaforummer mener de at den er for lille til en "fullsize" som en HJ60 eller en 80'er Cruiser, men er det bare fordi amerikanerne VIL have 1.000 hk? Eller er den også "for lille" til det er det værd i en TGB? PDT_Armataz_02_08.gif

 

Overalt på nettet er den rost som værende en både god, men også effektiv maskine, (bortset fra et par uheld i starten med topstykker... )og jeg har haft en i en firmabil, og den kørte rigtigt godt!

 

PDT_Armataz_02_08.gif hvad siger I?

 

PDT_Armataz_02_08.gifOg hvad siger I til at skifte hele drivlinien?

 

Men... så dukker der jo andre spørgsmål op, jeg læste på C303.de om en med et lignende projekt, og forummet tilrådede ham at gå efter en TGB20 i stedet for en TGB13 pga. den længere akselafstand. En af årsagerne var kardanvinkler...

 

PDT_Armataz_02_08.gif Igen, hvad siger I?

 

-Christian, der drømmer om EXPTGB
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Christian

Hej Seglarn, Ja det er en god motor! Men om den passer? Hmmm... Men jeg har fundet to på Ebay til omkring 7-8.000. For ikke at gøre dt for kompliceret ville jeg lægge både motor, gearkasse og transfer over sammen. Ved du om kardanerne drejer den rigtige vej? Ligner det noget der kan fås til at passe sammen?

 

Danneape, Jep! plads til lidt mere luksus! Det eneste jeg er nervøs for, er den lavere gearing...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Christian
Så stor skillnad är det inte i axlarna' date=' däremot är 1a växeln lägre men om du ska sätta i en toyota motor+låda så får du ju överväxel,, eller?

//Danne
[/quote']

 

Jep! 1:0.83
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang motor: toyota är gångbar motor i hela världen reservdela kommer inte bli problem.

Volvo drivlina det sämt tänkbara delar endast i norden sen i övriga länder är det klassat som lyxbil ex körde sönder en kam för många år sen i frankrike till 202 b20 5-6 tusen france på den tiden för kammen samt någon veckas leveranstid topppacknin ytterligare någon tusing- ringd svensk verkstad som slängde grejerna på närmsta utlandsbuss nere 2 dagar senare komplett paket en tusing.

 

Skar en volvoväxelåda i israel hittade andra lådor som hade samma lager samt nållager men första axlen omöjlig att uppbringa fick den med flyg från sverige men blev fast i tullen och skickad på som misstänkt vapendel sennare fick jag tag på inspektörern som skulle godkänna allt som tur var han gammal hobbymek och lät allt gå mellan fingrarna annars skulle det varit några hundra dollar i importskatt samt för undersökningenavgift  tror det hela myndighetskrångladet bara tog något över en vecka. 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej Christian

jeg skal til at lægge en 300 tdi fra en landrover discovery i min c303
jeg bytter hele drivlinien icl. autogear og transfergearkasse :o)
kardanerne passer vist direkte på, men den ene skal nok kortes lidt af?!?
med en større intercooler og lidt trylleskrueri på dieselpumpen skal den nok kunne klare opgaven.
jeg overvejer at montere servoen fra samme bil men har ikke tjecket om den snorrer den rigtige vej??

det bliver spændende at se hvor "let" det kommer til at spille :0) - Hasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Christian
hej Christian

jeg skal til at lægge en 300 tdi fra en landrover discovery i min c303

jeg bytter hele drivlinien icl. autogear og transfergearkasse :o)

kardanerne passer vist direkte på' date=' men den ene skal nok kortes lidt af?!?

med en større intercooler og lidt trylleskrueri på dieselpumpen skal den nok kunne klare opgaven.

jeg overvejer at montere servoen fra samme bil men har ikke tjecket om den snorrer den rigtige vej??

det bliver spændende at se hvor "let" det kommer til at spille :0) - Hasse
[/quote']

 

Hej Hasse!

Det lyder rigtig spændende! Nu ved jeg jo ikke hvor du bor, men vil meget gerne se projektet undervejs hvis det er muligt?

Jeg bor selv i København, men har værksted i Frederiksværk.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i skanderborg.... så det bliver vist lidt svært.

men jeg har tænkt mig at tage billeder og notere alle detaljer undervejs - så vidt jeg ved er der ikke andre der har brugt den løsning før.
jeg synes den er nætliggende når nu kardanerne passer og jeg elsker autogear :0)
desuden er discoveryerne til at komme til for menneskepenge efterhånden...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Christian
i skanderborg.... så det bliver vist lidt svært.

men jeg har tænkt mig at tage billeder og notere alle detaljer undervejs - så vidt jeg ved er der ikke andre der har brugt den løsning før.

jeg synes den er nætliggende når nu kardanerne passer og jeg elsker autogear :0)

desuden er discoveryerne til at komme til for menneskepenge efterhånden...

 

Ja det kan jeg godt se' date=' det er ikke så tit jeg er på den side af bæltet... Så frem med billederne, jeg er sikker på at jeg bestemt ikke er den eneste der er interesseret!

 

Betr Toyotamotorn har jag bara gott att säga. Har en LC 90 som nu är körd 210000 km. Inga problem. 3' date='0 liter 125 Hk. [/quote']

 

Når du nu har begge stående, vil du så se om kardanerne drejer den rigtige vej, og om det egentligt ser fornuftigt ud? Tak! PDT_Armataz_02_03.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Christian

jeg har regnet lidt på mulighederne med en Toyota 1KZTE med drivlinje.

Motoren har 130 hk @ 3600 rpm og max moment 287 Nm @ 2000 rpm. Max omdrejninger er 4400. 5 gear er 1:0.838

 

Hvis man samtidig sætter lidt større hjul på ser det fornuftigt ud, hjulene i eksemplet er Michelin XZL 11.00R16 der svarer til 38,7"

 

Km/t @ 1000rpm

TGB20

TGB13

originaldæk

26,00

27,75

Michelin XZL 11 R16

29,20

31,20

 

Det ser ikke helt tosset ud!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...