Gå till innehåll

Pinse/Vårtreff på Trandum - Norge


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Gäst Andreas.E

HMKF-Romerike arrangerar vårträff på Trandum

Mer information kommer från HMKF Romerike närmare träffen

 

KartaTrandum_OK.jpg

 

Ändring av körområdet

Då rapporterar HMKF-Romerike att tillståndet från försvaret är OK. Det blir en justering av körområdet

på vårträffen. På kartan ser du nu ett område som är märkt med orange-färg och texten "Avstängt".

Det är strängt förbjudet att köra på detta området, både HMKF och Militären kommer att ha vakter på

plats.

 

Bakgrunden är att någon/några (inte från Terrängbil.net) körde på privat mark i det markerade området

på kartan.

 

 

Tävling

Det kommer att bli arrangerad minimum en tävling, och det är orientering. Skillanden i år är att alla deltagare på träffen oavsätt om man är från Terrängbil.net eller inte kan deltaga. HMKF-Romerike står

för premier, och sitter i juryn. Det kommer att bli mycket svårare att hitta fram till kontrollerna i år.

 

Kontakt information

Jag kommer att dra upp till Trandum redan på torsdagen. Jag kommer att hålla av ett område så att alla

som kommer via Terrängbil.net kan samlas på en plats. Har du några frågor går det väldigt bra att ringa

mig på +47 91568325. På träffen så kommer jag att finnas på kanal 11/13 på 27Mhz bandet, och Kanal 7

på PMR systemet.

 

 

Andreas.E2009-05-14 13:25:57
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Låter riktigt bra det PDT_Armataz_02_39.gif Jag hoppas att det är flera från Sverige som tar turen upp. Ni som har varit på besök får göra så god reklam ni kan för träffen.

 

Även denna gången lovar jag tävlingar, och dessa blir inte så lätta som sist PDT_Armataz_02_26.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Portalpalme

Det var riktigt kul med tävling specielt origenteringen. Det enda var avsaknad av lite mera detaljerad karta men annarsPDT_Armataz_02_44.gif. Som pigge skrev så kommer vi några bilar från borås. Åk till denna träff för det området har mycket kul att komma med. Ganska imponerande storlek på området när man jämför med sverige träffar.

Palme...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Några krav på att ha medlemskap ?

verkar lungt i värmland i vår så kanske tradum är ett bra allternativ bilen borde börja bli klar mot slutet av maj, hinner man dit tro ?

 

H.Hansen2009-04-03 07:54:07

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Tjena Hasse

Jag klipper in information från en tidigare Trandum träff:

 

---------------

Ja, men du måste vara medlem i norska HMK. För svenskar duger det med medlemskap i MFHF eller likvärdigt.

---------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst pigge

Danne:

 

Jag måste ju åka upp för min bil fick ju inte åka med senast.

Å så måste jag se din 20-bil i verkligheten.

 

Orienteringen var ju hur kul som helst, för med den "kartan" var det ju inte bara att följa "vägarna".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa

närvaro_P_741x395.jpg

 

29 maj, så det är dags att lämna in "ledigt" lappen nu då? Borde ju får ledigt me denna närvaron (ni behöver dock inte lägga mitt födelsedatum på minnet PDT_Armataz_02_05.gif)
monkysa2009-04-05 01:01:09
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa
Vi får sätta något på dragkroken han kan ju smitta av sigPDT_Armataz_02_25.gif

Menar du något som har med riskokare att göra? PDT_Armataz_02_05.gif pigges äldsta son är ju helt inne på "Vi Orsakar Landets Värsta Olyckor" PDT_Armataz_02_09.gif  

 

Så du menar att ni ska sätta en husvagn på dragkroken, bara för mig (A)  PDT_Armataz_02_15.gif blir ju rörd PDT_Armataz_02_11.gif hehe
monkysa2009-04-05 22:54:05
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Gäst danneape

Hur många blir vi här på forumet som kommer?

Verkar som vi blir ca 5-10 bilar från värmland i alla fall,

tgb 20 X 2, tgb13, tatra, unimog, kanske även en gaz69, kapellvalp, sugga mm,mm PDT_Armataz_02_44.gif

 

//Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Gäst Andreas.E

Okej då börjar vi närma oss träffen. PDT_Armataz_02_02.gif

Jag kommer att dra upp till Trandum redan på torsdagen för att ordna lite med platsen för oss som kommer från Terrängbil.net, samt sätta ut nya kontroller till orienteringen.

 

För att veta hur stor del av campen jag behöver hålla av, så hade det varit toppen om jag kunde få en översikt om hur många som kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

Jag kommer på fredag eftermiddag, kleve kommer med 2-3 bilar på fredag kväll eller lördag morgon,

Troligen kommer ett 10tal bilar från värmland,

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst speedy
Okej då börjar vi närma oss träffen. PDT_Armataz_02_02.gif

Jag kommer att dra upp till Trandum redan på torsdagen för att ordna lite med platsen för oss som kommer från Terrängbil.net' date=' samt sätta ut nya kontroller till orienteringen.

 

För att veta hur stor del av campen jag behöver hålla av, så hade det varit toppen om jag kunde få en översikt om hur många som kommer.

 

 

[/quote']

Jeg kommer men trenger ikke plass på campen da jeg har hytte 10 min fra Trandum.

Kommer med min 13 bil og ett stoooooooooooort dekal med member of Terrangbil.net foran og bakPDT_Armataz_02_43.gif

Dette blir min første treff med kjøring i skogen og gleder meg som en unge til julPDT_Armataz_02_25.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Jeg kommer men trenger ikke plass på campen da jeg har hytte 10 min fra Trandum.

Kommer med min 13 bil og ett stoooooooooooort dekal med member of Terrangbil.net foran og bakPDT_Armataz_02_43.gif

Dette blir min første treff med kjøring i skogen og gleder meg som en unge til julPDT_Armataz_02_25.gif

 

Aha... då missar du alla härliga historier runt läger elden PDT_Armataz_02_11.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

PDT_Armataz_02_21.gif Inget tradum för mej nu i vår heller

Men med ny motor som skall i till helgen och allt annat som är gjort på bilen finns det kanske möjlighet att komma på nästa körning PDT_Armataz_02_39.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...