Gå till innehåll

SBAT 111. Snölek! sid. 3 100206


Gäst SBAT

Rekommendera Poster

Välkommen till oss å kära CEC 028.

 

Idag blev vår SBAT 111 registrerad, besiktigad och godkänd!! PDT_Armataz_02_03.gif

 

Känns bra måste jag säga. Lite smolk i bägaren under dagen blev det dock, det började med att bes.killen inte hittade chassienr på ramen, så det fick vi leta upp själva, samt byta ett par reflexer. Vi fick inte heller inskrivet i reg.bevis att vi får ta passagerare i trpthytten. Lite tråkigt, men vi får forska vidare i ämnet och se om det går att göra någon liten förändring där bak för att få det godkänt.

 

 

 

Ja, se bilderna och njut.

 

 

 

PDT_Armataz_02_02.gif

 

 

 

0f0200954406P1bea.jpg

 

 

 

510200955012P04a9.jpg

 

 

 

kommer mer bilder när internet väljer att lyda mig.. SBAT2010-02-06 00:08:40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nog avundsjukast på detta forum tror jag' date=' vill också ha en sån!  Bilder & film i massor är väl inte för mycket begärt? [img']smileys/PDT_Armataz_02_43.gif[/img]/Chrille

 

 

 

 

Hehe, bilder och filmer kommer. Framförallt bilder, försöker ladda upp i detta nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

200200965624Pff0c.jpg

 

Farsan letar fågelbo.

 

 

 

f50200965735P1f52.jpg

 

Knoll och Tott mäter och donar.

 

 

 

470200965821P0736.jpg

 

2 och en halv personer som letar efter chassienr på ramen..

 

 

 

6a0200965929P6f39.jpg

 

 

 

fe0200970219P41fe.jpg

 

Babysen ska upp i luften!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ska det se ut!  Grattis till din TGB 40PDT_Armataz_02_44.gif. Var hittade du den? Se fram emot bilder och film.

 

 

Tack så mycket!

 

Jag och farsan hittade den hos en bärgare i Markaryd som köpt den uppe i Boden. Blir mer bilder i morrn' date=' då ska vi tvätta lite redigt och ut och cruisa på stan för första gången. (Lagligt) [img']smileys/PDT_Armataz_02_01.gif[/img] PDT_Armataz_02_03.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ska det se ut!  Grattis till din TGB 40PDT_Armataz_02_44.gif. Var hittade du den? Se fram emot bilder och film.

 

 

Tack så mycket!

 

Jag och farsan hittade den hos en bärgare i Markaryd som köpt den uppe i Boden. Blir mer bilder i morrn' date=' då ska vi tvätta lite redigt och ut och cruisa på stan för första gången. (Lagligt) [img']smileys/PDT_Armataz_02_01.gif[/img] PDT_Armataz_02_03.gif

 

Grattis till ett grant ekipage!

 

- Klart den är fin om den kommer från Boden. PDT_Armataz_02_03.gif

 

Tuta & Kör

 

/Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! PDT_Armataz_02_43.gif Den ser ut att vara i väldigt fint skick!PDT_Armataz_02_02.gif

 

 

Tack! Den är ganska fräsch faktiskt! En del skönhetsfel finns ju dock' date=' de värnpliktiga har ju lyckats plåga den i 1800mil. Ingen dålig lista på vad som är bytt [img']smileys/PDT_Armataz_02_08.gif[/img]

 

Men va fan, den är byggd som terrängbil, har alltid varit terrängbil, och kommer alltid vara terrängbil PDT_Armataz_02_11.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

behövde ni bygga om bromsarna? isf hur gjorde ni det?

 

 

 

Tjena! Nix pix' date=' vi har inte rört bromsarna. När du ansöker om ursprungskontrollen, ansöker du samtidigt om bromsdispens. Som tur är, är du garanterad en beviljad ansökan på just tgb 30/40 då nån smart kille har lyckats övertyga myndigheterna om hur det ligger till med bromsarna på just dessa fordon. [img']smileys/PDT_Armataz_02_03.gif[/img]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Så ska det se ut!  Grattis till din TGB 40PDT_Armataz_02_44.gif. Var hittade du den? Se fram emot bilder och film.

 

 

Tack så mycket!

 

Jag och farsan hittade den hos en bärgare i Markaryd som köpt den uppe i Boden. Blir mer bilder i morrn' date=' då ska vi tvätta lite redigt och ut och cruisa på stan för första gången. (Lagligt) [img']smileys/PDT_Armataz_02_01.gif[/img] PDT_Armataz_02_03.gif

Grattis till ett grant ekipage!- Klart den är fin om den kommer från Boden. PDT_Armataz_02_03.gifTuta & Kör/Lasse

 

 

 

Tack så mycket!

 

Hehe, tar ni hand om grejjerna där uppe menar du? Till skillnad mot södra sverige där beväringarna inte har nån respekt alls för grejjerna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis' date=' är den besiktigad i Växjö? Jag tycker jag känner igen den äldre besiktningsmannen på fjärde bilden.  Mvh Johan[/quote']

 

Jajjemen, Växjö it is. Tgbn står där just nu. SBAT2009-08-11 07:49:17

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej & grattis till besiktningen.

Jag har en liten fundering på varför du blev nekad passagerare i trupptransporthytten, vad jag förstår skall den uppfylla alla krav som ställs på passagerartransport på flaket ??? Fick du någon bra anledning ???

 

Ha en bra dag och hör av dig

 

Mikael Winberg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Grattis till ett grant ekipage!- Klart den är fin om den kommer från Boden. PDT_Armataz_02_03.gifTuta & Kör/Lasse

 

 

 

Tack så mycket!

 

Hehe' date=' tar ni hand om grejjerna där uppe menar du? Till skillnad mot södra sverige där beväringarna inte har nån respekt alls för grejjerna.. [/quote']

 

Hej igen!

 

Tänkte mest på att våra fordon inte brukar rosta här uppe!

- Nu är det i och för sig "nya tider", vägverket saltar de stora vägarna, men tidigare kunde vi inte ens stava till salt! Sen har vi en gynnsam torr väderlek som ett extra +.

 

Tror beväringarna "kör" ungefär lika överallt, plattan i botten när inga befäl är i närheten! PDT_Armataz_02_02.gif

 

Hare Gôtt

 

/Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej & grattis till besiktningen.

 

Jag har en liten fundering på varför du blev nekad passagerare i trupptransporthytten' date=' vad jag förstår skall den uppfylla alla krav som ställs på passagerartransport på flaket ??? Fick du någon bra anledning ???Ha en bra dag och hör av digMikael Winberg
[/quote']

 

 

 

Det började med att bes.gubben var tveksam. Så han satt och mätte och provade säten och bälten. Det slutade med att han fick göra lite efterforskning, då han inte tyckte sig ha tillräcklig kunskap i ämnet.

 

Det stod dock klart att hytten var tvungen att vara utrustad med anordning för kommunikation mellan fordonshytten och trpthytten. En smal sak att ordna till.

 

Efter långa telsamtal fick vi beskedet "Vi skriver in att det finns en trpthytt och att det finns bänkar, men ni får inte ha pass. där."

 

Om det beror på standarden på hytten, bänkarna, bältena eller det faktum att hytten är på flaket vet vi ej.

 

Jag ska dock gräva lite djupare i det här, och hoppas kunna regga för pass."därbak". Ingen här som har lyckats med det?

 

 

 

Ha det fint Mikael!

 

Mvh

 

Calle Rosenqvist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Grattis till ett grant ekipage!- Klart den är fin om den kommer från Boden. PDT_Armataz_02_03.gifTuta & Kör/Lasse

 

 

 

Tack så mycket!

 

Hehe' date=' tar ni hand om grejjerna där uppe menar du? Till skillnad mot södra sverige där beväringarna inte har nån respekt alls för grejjerna.. [/quote']Hej igen!Tänkte mest på att våra fordon inte brukar rosta här uppe!- Nu är det i och för sig "nya tider", vägverket saltar de stora vägarna, men tidigare kunde vi inte ens stava till salt! Sen har vi en gynnsam torr väderlek som ett extra +.Tror beväringarna "kör" ungefär lika överallt, plattan i botten när inga befäl är i närheten! PDT_Armataz_02_02.gifHare Gôtt/Lasse

 

 

 

Haha, ja just det, det tänkte jag inte ens på PDT_Armataz_02_07.gif

 

Men det var ju intressant att de har börjat salta. Trodde det var för kallt för saltet däruppe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...