Gå till innehåll

BILTEMA bra/dåligt


Gäst OBELIX

Rekommendera Poster

Okej' date=' vad bra- eller inte.... Det är ju precis det limmet jag har tänkt att använda[img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_14.gif[/img] Då ska jag lämna tillbaka dom direkt och söka efter nåt annat lim. Tips mottages tacksamt.

 

Tack för varningenPDT_Armataz_02_02.gif

 

SKREV OBELIX

 

Robban, jeg brukte Biltemas spraylim i hytten på flakbilen. Jeg limte teppe/filt rett på orginalplatene og det sitter som bare det. Det er vel en 6 mnd hvertfall siden jeg gjorde det. Og jeg tok teppet med støvsugeren nå på onsdag, og det sitter da  der ennå PDT_Armataz_02_02.gif Så jeg er kjempefornøyd. Vet at 3M også har samme limtypen, samt Wurt, men til en heeeelt annen pris....
speedy2010-10-03 23:31:04
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, ok där ser man... Kanhända jag köpte från ett felaktigt parti eller inte hade rätt handlag, har dock aldrig misslyckats så kapitalt med andra fabrikat.

Men har man bara skapligt nära till närmsta Biltema varuhus skadar det ju inte att prova en burk, det skiljer ju en hel del i pris.

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som verkar positivt är att sprejlimmet är i en helt annan typ av burk numera, den skiljer både i storlek och har en annan layout på texten än deras övriga produkter. Så möjligheten finns ju att dom bytt ut produkten till ett annat märke på senare år- men inte hunnit "förpacka" den i "rätt" burkar. 

 

Tack Speedy, då kanske man törs testa på en bit i alla fall.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst andreas

Jag har oxå använt mig av biltemas spraylim med mkt bra resultat, dit sitter i en merca sprinter med inrett skåp och det har suttit i 1,5år nu.. måste som sagt va den skiftande kvaliteten åter igen PDT_Armataz_02_13.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst skogsvild
Okej' date=' vad bra- eller inte.... Det är ju precis det limmet jag har tänkt att använda[img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_14.gif[/img] Då ska jag lämna tillbaka dom direkt och söka efter nåt annat lim. Tips mottages tacksamt.

 

Tack för varningenPDT_Armataz_02_02.gif

 

SKREV OBELIX

 

Robban' date=' jeg brukte Biltemas spraylim i hytten på flakbilen. Jeg limte teppe/filt rett på orginalplatene og det sitter som bare det. Det er vel en 6 mnd hvertfall siden jeg gjorde det. Og jeg tok teppet med støvsugeren nå på onsdag, og det sitter da  der ennå [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_02.gif[/img] Så jeg er kjempefornøyd. Vet at 3M også har samme limtypen, samt Wurt, men til en heeeelt annen pris....

Jag har oxå bara positivt att säga om biltemas spraylim på burk. Jag andvände det när jag limmade tygmatta på en baslåda och det satt oxå som berget.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att höra! Då ska jag definitivt göra ett prov för att se hur det funkar att limma konstläder mot folien på mina isoleringsskivor jag köpt. Tack alla!

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...