Gå till innehåll

2 tons drag på TGB 20


Gäst Skabblusen

Rekommendera Poster

  • 1 year later...

Jag lånar tråden lite. Jag ringde idag till Kurt på Volvo och frågade om drag vikten på min tjugo bil.

Om jag inte missförstod honom totalt så verkade det gå att få 2 ton på 50 kula och 3,5 ton med automatdrag eller 60 kula om man hade godkänd drag balk. Vad menas med ett automatdrag? Men jag undrar det finns vissa 13 bilar som har lyckats få 3,5 på 50 kula hur har ni gjort? Det hade varit roligt med så hög dragvikt som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

När jag ringde och pratade med Kurt på Volvo sa han direkt att "De treaxlade fordonen får dra 3500kg".   :D

Jag har en PDF med hans underskrift på att mitt fordon får dra 3500kg, om jag demonterar en bladfjäder på varje sida bak. Dessutom uppfyller det tydligen bromskraven enl. "VVFS 2003:22 Kap 12§3" .    :huh:

Det tillsammans med att jag kunde visa upp vikterna på min balk och krok, fick mig att valsa igenom regbesiktningen.  : )  Iofs blev jag av med orginalkroken. Det skulle tydligen bli lite omständigare om den skulle vara kvar.

 

Jag får ta och kika på huruvida det går att få fram fler adapterplattor mellan drag och balk.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...