Gå till innehåll

En grön traktor med lastare och skopa


Gäst Humlegaard

Rekommendera Poster

Gäst Humlegaard

Nu är jag lite less på all snö, eller snarare skottningen. Den har dessutom vunnit en delseger genom ett välriktat skott mot ryggslutet.

 

Väghyveln var här 4 vändor igår och skalade bort all packad snö och is och vräkte upp en stor vall av packis utan för alla mina infarter.

 

Nu behövs sen dieseldriven snöskyffel, helst en som har ett förflutet inom kronan.

 

Tips någon?

 

/Mikael
Humlegaard2010-12-30 17:25:59
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 64
  • Skapat
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag känner inte till någon grön men jag vet om en blå Ford 4000 som är till salu. Dock bara en traktor så den behöver kompletteras med div trevliga tillbehör såsom plog och annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDT_Armataz_02_32.gif Hej Humlegard och Gott nytt År!

Här kommer ett förslag som inte är dieseldrivet och kanske inte har ett förflutut i kronan, från en som också är trött på snöskottning. Det heter "hushållsnära tjänster och Rut-avdrag". Hyr en snöskottare för halva priset.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard



Volvon såg trevlig ut, men var en bra bit över budget.


Någon som vet vart alla traktorer tagit vägen?

Kronan hade ju tusentals, inom de flesta vapenslag inom armen hade ju olika typer. När jag skulle på repmötet 1997 var vi och hämtade fordon i ett mobförråd. Det var signaltruppernas i övre norrland. Där fanns 110 volvo-traktorer med och utan lastare men alla hade vinch. Vi tog ut 4 st kabeltraktorekipage...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Portalpalme
Kronans traktorer har inga lyftarmar bak så dom kan bara dra vagnar efter sig. Så dom är ju inte så jätte användbara och det är ganska dyrt att efter montera. 

MVH Palme
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard

En del av kabeltraktorerna hade lastare. Jag tror mig även ha sett några av flygvapnets traktorer med vinch och lastare.

Utan att veta skulle jag även gissa att andra vapenslag kan ha haft behov av lastare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst H.Hansen

Snygga skärmar PDT_Armataz_02_38.gif. Undrar vad det är bra till   PDT_Armataz_02_14.gif ?

Någon som vet om det är militär byggen eller om de gjort det senare ?
Ser nästan ut som de varit dragare till någon vagn som inte fick få för mycket stänk från hjulen på sej PDT_Armataz_02_12.gif
Passar nog inte till vanligt jordbruk i alla fall
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har garanterat gått på någon flygflottilj som dragare.

 

Ja det är ju 2 nästan likadan på bilderna o ganska seriösa draganordningar, men till vilken funktion??

Även "baksidan" är ju inklädd?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har även funnits andra traktorer som gått i flygets tjänst t ex David Brown och Ferguson.

Även dom med extra skärmar och väl tilltagna dragannordningar.
Användes bl a till att dra flygplan.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man frågar någon från Norge om han kan köra fram en Falcon 20 / 717 Skv då tar han traktorn och bogserar fram en sådan här:

717SKV_©.jpg Som används till att söka efter elektronisk information från fiendens radar mm. Fast i dag är väl flygplanet veteran klassat eller hur Norge? PDT_Armataz_02_32.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...