Gå till innehåll

En grön traktor med lastare och skopa


Gäst Humlegaard

Rekommendera Poster

  • Svar 64
  • Skapat
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gäst AlterEgo

Det finns en T30-serie också. Dom är "lite större på alla håll" än en T20, och även ett tränat öga kan ha svårt att se skillnad på dom på avstånd...

 

I slutet av 40-talet tillverkades T41/T42/T43 också, men det är en äldre konstruktion, lägre och tyngre, i princip en BM20 med andra motorer. T43:an hade Hesselman motor som startades på bensin och kördes sen på diesel, men hade konventionell magnettändning. I folkmun kallades den för Trasselman... T42 är extremt ovanlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Norrhyttan
Det finns en T30-serie också. Dom är "lite större på alla håll" än en T20' date=' och även ett tränat öga kan ha svårt att se skillnad på dom på avstånd...

[/quote']Jag vet, jag har en T31 själv som tjänstgör som snöröjare med slunga. PDT_Armataz_02_02.gif

Det var därför jag reagerade på att T24/25 skulle vara störst i T-serien. 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
Gäst Humlegaard

Nu är detta i högsta grad aktuellt igen inför vintern.

 

Lyftförmåga med gafflar >1000 kilogram

Pris max 15 000 kronor

 

Har ni något som skulle passa mig som står i era lador? Eller vet någon om något som står någonstans?
Humlegaard2011-09-07 10:51:37
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard

 

Jo det börjar kännas som det, men faktumet kvarstår. Behovet av att lyfta saker och ting på gården vill jag kombinera med förmågan att flytta snö. Ett plus skulle vara en skopa med. Så 250 000 +moms känns inte ens i närheten.

 

Andra förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Vad tror ni om den här? Har gått i lantbruk i Gävletrakten där jag köpte den. Känns statlig. Mycket utrustning:

Hitchkrok, troligtvis kupévärmare (bortkopplad men slangarna fanns), elmotorvärmare, extra hjälpstart med dieselinsprutning och glödstift i insuget, två hastigheter på kraftuttaget, kortade lyftarmar, snöplog, hydraulik fram och bak, bilstereo, saftblandare, blinkers och ljus samt reflexer runt om. I säkerhetshytten finns även någon typ av snabbfäste. Kanske till värmaren men jag tror det är till signalspade. Knappast sannolikt att en lantbrukare köpt en sådan maskin.

http://rubensgarden.blogg.se/2013/september/bmc-916-mini.html

 

Hade varit kul att få reda på var den gått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hade en, som jag kommer ihåg den, likadan på flygfältet för många år sedan. Det var en MF Ferguson och hytten var väldigt lik. Traktorn kom från kommunen och hade använts av parkförvaltningen. Den hade ett stort gult klippdäck med nedhängande kedjor, som kunde hänga på lyften fram. Även en borste. Den slutade sina dagar när någon tankade bensin och startade motorn...

 

Mittåt, pratade nyss med han som hällde i bensinen, det var inte en MF utan en BMC...

Redigerad av Wingflyer
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...