Gå till innehåll

Valp hos Humlegaard


Gäst Humlegaard

Rekommendera Poster

Det där är dom bra frihjulsnavenPDT_Armataz_02_43.gif Dom har yttre delen i aluminium där vredet sitter, och sen är inkopplinghylsorna i stål. Bara att gratulera!

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 70
  • Skapat
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gäst Humlegaard
Det där är dom bra frihjulsnavenPDT_Armataz_02_43.gif Dom har yttre delen i aluminium där vredet sitter' date=' och sen är inkopplinghylsorna i stål. Bara att gratulera!

 

SKREV OBELIX

[/quote']

 

De känns lite lätt plastiga, men de fungerar säkert för en såpass försiktig general som jagsjälv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard

Vad händer hos Humlegaard?

 

Jo jag har kört ut en del fordon på gården:


Foton-0154.jpg

Sedan slängde jag undan en massa skrot. Bla 600 liter olja (någon intressent?) Sedan stagade vi upp väggarna, jämnade till golvet och paddade. I morgon blir det att snickra gjutform så att vi kan gjuta på torsdag.

Foton-0155.jpg

Foton-0156.jpg


Humlegaard2011-10-17 22:41:26
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard

Foton-0158.jpg

Såhär ser det ut just nu. Kan för övrigt meddela den intresserade delen av församlingen att jag just köpt ett nytt grönt fordon. Det är 4-hjulsdrivet men inte tillverkat i Sverige, det är således inte intressant i detta sammanhang. Kanske kommer det att skymta i bakgrunden på några bilder i framtiden. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir fin verkstad det där! nära till puben också. Det kanske man kan kombinera?

 

-Kan du (hick) shlänga hit shcruv mäjselnPDT_Armataz_02_10.gif

 

Den nya har ju tjänstgjort inom svenska försvaret, gills inte det?

 

SKREV OBELIX

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard

 

Blir fin verkstad det där! nära till puben också. Det kanske man kan kombinera?

-Kan du (hick) shlänga hit shcruv mäjselnPDT_Armataz_02_10.gif

 

Den nya har ju tjänstgjort inom svenska försvaret' date=' gills inte det?

 

SKREV OBELIX

[/quote']

 

Japp blir kanon, en bild kommer straxt in idag också. Den nya har tjänstgjort i försvaret under många år och modellen har funnits över hela Sverige, men platsar här gör den egentligen inte tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard

Det blir 7,20m x 4,50m och en avdelning för blästerskåpet, kompressor mm. (syns till höger i den senaste bilden)som är 2,50m x 2,0m. 4 meter i takhöjd. Bakom "stenhuggar,n" står en ädre bod som kommer att få tjänstgöra som reservdelsförråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Toolman
Listen runt rutan köpte jag på swedol. Fungerar kanon! Dock hittar jag inte någon list som passar till takluckan. Nån som har tips?

 

/Andreas

Har du art. nr.? Så man kan skicka efter den med någon som passerar?

 

/Mikael

 

Kommer du igåg nummret så är även jag intresserad. Vilken dimension blev det?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard

Jag kommer att fortsätta garage/gårdsverkstads -bygget i en egen tråd under avdelningen "I garaget" Humlegaards Tygverkstad, i denna tråd återgår jag nu till Topic "Valp hos Humlegaard".

 

Toolman: Jag har inte återmonterat vindrutan ännu, och heller inte köpt någon list. Glaset är däremot bytt i ramen, men jag är besviken på glasmästaren som återanvände den gamla monteringslisten och debiterade 2 timmars jobb trots att jag kom med rutramen under armen. Glaset kostade 800kr +moms.

 

 

Humlegaard2011-10-21 17:02:35

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Du, dom ligger i min bil, och förhoppningsvis kommer dom att vara blästrade och fina i morgon när jag åker hem från nyss nämnda ställe. Det har varit sjukt mycket i blästrarna nu då dom jobbar undan för att inte stå still när Bäckmans kommer för att serva båda blästrarna nästa vecka.

 

SKREV OBELIX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

hej

 

jag undrar om du vill bli av med fästena bak för antennerna? eller om du kan ta måtten och skriva ut dem med ng bild. jag har en 9034 med antenner bak, men inga fästen. tidigare gick jag under I2Fo52 på forumet och körde då en 903. Har som sagt bytt till en 9034 som jag renoverar upp för fullt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

jag undrar om du vill bli av med fästena bak för antennerna? eller om du kan ta måtten och skriva ut dem med ng bild. jag har en 9034 med antenner bak, men inga fästen. tidigare gick jag under I2Fo52 på forumet och körde då en 903. Har som sagt bytt till en 9034 som jag renoverar upp för fullt.

Qul!

 

Svrade i PM innan jag läste här. Är det de bockade plåtremsorna du är ute efter?

Var finns du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...