Gå till innehåll

Tgb 30


Gäst perj

Rekommendera Poster

Gäst argamasen

Hej.

 

Ring gärna för info om reservdelar och sånt. Det mesta kan du köpa över disk hos vilken scania åf som helst så länge det finns 30 och 40 bilar i försvaret.

 

Benny 070-4414943
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst argamasen
smiley4.gif smile . En tipp kolv på  så skulle man kunna köra mindre grus last på den och köra där andra grus bilar inte kan köra men undra hur den beter sig med fult totalvikt ute skogensmiley22.gif ?

Den klarar ialla fall 10 ton grus bättre än en DefenderPDT_Armataz_02_11.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag köpte PTO till min 30a och för det fick jag betala 2500kr.

 

Det lät ju inte så farligt...med tanke på tidigare inlägg så trodde jag 50tusen eller något sådant... var det original från Scania eller någon skrot?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Kraftuttaget är ruggigt svårt att få tag på. Scania säger att de inte har några, och de är special för modellen så någon skrot är inte mycket att hoppas på.PDT_Armataz_02_06.gif

 

Om någon är intresserad har jag följande till salu:

Flak till TGB 30 (bara tre lämmar - personalhytt)

personalhytt

"Lilla kranen"

Ett antal hjul i varierande skick

komplett bakaxel, nästan komplett framaxel.

två vinschar

 

En lurig sak man skall kolla om man köper är drivningen. På våran var en drivaxel fram av. Dessa kostade 14000 + moms på scania... Som tur var fick jag på två hela skrotade axlar, och slipper köra trehjulsdrivet.PDT_Armataz_02_30.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Läste om elfel på 30.40 bilar,dom första hade koppar-pläterade kontakter som ärjade i skogen varav de blev tillslag i div kontakter,ex kunde bilen dra på hel-ljus eller börja tuta mitt i natten när kondensen börja smyga på,efter 75 så fick bilarna silver plätterade kontakt-stycken sen försvann mkt fel på bilarna,prata med min gode vän Lennström,en av ingenjörerna på bilarna,sen så är automatlådorna inte de bästa tyvärr....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst borre

Hej!

Köpte min första 30 bil förra veckan på kvibergs i Göteborg. Den är så jäkla fin och rå!!!  Gått 1375mil och inte någon rost, från Gotland. Säterna var fortfarande fabriksplastade.

Tänkte höra om några 30 ägare vet var man kan få tag i transport bänkarna samt kapell med kapellställning till flakbilarna

Benny, tack ska du ha för all din hjälp!!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försvaret har ju ett antal nya Scania med krok för växelflak, man försåg ju även ett antal bro-935'or med krok? Har nåt litet gnagande minne att jag sett en 30'a åxå med växelflak men det kan ju va nån dröm också??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...