Gå till innehåll

Rostskydda bensintanken, hur göra?


Gäst Karl

Rekommendera Poster

En rikgtig underredsbehandling skulle bilen må bra av men mest akut,och trots allt en begränsad yta  är bränsletanken.

Hur gör man lämpligen för att rostskydda en TGBbränsletank?
Mvh
Karl
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Gäst H.Hansen

Ja någon som kan med glasfiber, gör ett super jobb, kompisen fick ett nytt olje tråg till sin merca lastbil tillverkat, och det håller tätt ett år senare, bra mycket billigare än ett begagnat tråg för hans del

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Janne H

Min är tectylad, det torkar och spricker och under där ser det inte roligt ut, har köpt en ny ikäll och den var enbart färg på. Tror faktiskt det är bäst att enbart ha en bra grund plus färg på och hålla efter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en förbyggande behandling på min tank. Lade på ett lager epoxy på hela tanken.

Epoxy är "tätt" och släpper inte igenom fukt som polyesterplast gör (kolla plastpest). Sedan lade jag på ett färg (uvljus bryter ner epoxy)  och sist blev det ett lager underredsmassa som kan ta stenskott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Fyra skruvar och en kabel till tankmätaren, så påfyllnings armaturen med luft retur slangen och en liten avluftnings slang, samt slangen som går i hop med rören fram till bränslepumpen så det blir väl några slang klämmor där,

Relativt enkelt.

Ja det du bör tänka på är väl att inte ha tanken allt för välfylld

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...