Gå till innehåll

sprängskiss tgb 40


Gäst Malmas

Rekommendera Poster

Gäst Malmas

Hej, är det någon som har en sprängskiss eller instruktionsbok till en tgb 40, det jag är intresserad av är hur axlarna och fördelningslådan hänger ihop (avstånd mellan fördelningslåda och axlar), även hur drivningen mellan bakaxlarna fungerar.

 

Mvh

Robert
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man ur service boken se hur hydraulpumpen för kran ansluter i lådan...om det är förberett på både 30 och 40 ... dvs finns det ens en möjlighet att eftermontera pump och kran eller tipp? nämns det något om att vissa bilar kanske har tipp?

 

Finns m-nummer för TGB30 med stor kran bakom hytten?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bruhn

Jag har en komplett verkstadshandbok, ska kolla om jag hittar några bra bilder åt er.

Visst går det att eftermontera kraftuttag till hydraulpump etc men det krävs ju en del delar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore snällt, man kunde ju hoppas att pumpen är hyfsat standard så det går att plocka från någon civil...jag antar att tgb30/40 med hydraulpump inte skrotas alltför ofta så hitta begagnat "original" kan verkligen bli en utmaning... man kan ju alltid svarva/fräsa till en adapter i värsta fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bruhn

Jag har lite bilder åt er nu men dom blev alldeles för stora ;D Ska fixa nått program så jag kan förminska dom lite, postar dom om några dagar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bruhn

Just ja så kan man ju göra ;D Tackar.

 

Här kommer lite bilder:

 

Kraftuttaget monteras vid punkt 8

 

 

20070325_122926_GA763oversikt.JPG

 

Kraftuttag ej monterat:

 

20070325_123544_GA763.JPG

 

Kraftuttaget:

 

20070325_123635_GA763KC.JPG

 

Översikt av drivlina både Tgb30 och 40:

 

 

20070325_123742_DrivlinaTgb30.JPG

 

20070325_123812_DrivlinaTgb40.JPG

 

Hoppas att det förklarar lite, annars kan jag fixa mer information =)
Bruhn2007-03-25 12:40:01
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst argamasen

Kanon bilder. det är samma pärm som jag har. Den är väl orange? Jag kan eventuellt fixa fler. Någon som är intresserad? Ring mig i så fall.

Benny / 070-4414943
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst rymdskunken
Typiskt lastbilspris =D Bor du i närheten av karlstad skunken?

njae men är i kristinehamn då och då...det där är scanias pris tror jag...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst argamasen
dom där kraftuttagen är jätte billiga *host*^^

Vad menar du då? Nytt pto eller vad är det för grejjor som kostar 40000 kr ? Jag köpte bara själva kraftuttagsdelen beg för 2500 kr men det är ju utan pump men det går ju att sätta dit vilken pump som helst.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst argamasen
Hej där jag söker efter Verkstadshandbok Nr:1' date='2,5,9 och om det finns några fler!(Dvs jag har dom andra om någon undrar något![/quote']

Jag har kompletta verkstadshandböcker och reservdelskataloger. Hela pärmar alltså. Det enda jag har löst av är nr 4-2 kraftöverföringssytem. Växellåda alltså. 
argamasen2007-04-04 20:20:03
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2500Kr för en pto låter ju bättre än +40.000Kr...hoppet återvänder lite om eftermontering... en fråga till "argamasen"verkar de vara svåra att få tag i begagnade?

 

Nu blev det ju intressant med en "kran-lös" TGB30/40 igen...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst TGB40A

Jo, Jag har sprängskisser på 30 & 40 bilar mm. Ska jag försöka att få hjälp att "få in dom" i datorn..?

 

BOYS! Det finns en annan party lösning på kraftuttags problemet åxå,

Byt medbringaren på vinchen mot en snabbkoppling ala´jordbukare. Och byt den sidan på kardanaxeln motsvarande.Sen montera en dito på hydrualpumpen (med rätt rotationsriktning och varv). sen är det bara att ducka in under terränglimosinen och byta.  

 

(Jag håller på med en ombyggnation av en 40, ska på med kran och tipp!)

 

Förslagsvis har man vinchen kopplad INNAN man kör ut i terrängen...

/Jämtland

 

 
TGB40A2007-04-05 08:26:58
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst TGB40A

Jajjamänsan jag kan lägga ut lite bilder! Ska bara intensiv åka skoter på sista snön samt få hjälp av tjeringa med bilderna!!

 

GLAD PÅSK!PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Åka skoter kul det blev en kort sesong här många av mina kompisar som lagt ut uppåt 100000 kr på nya leksaker har kört runt 10-20 mil i vinter PDT_Armataz_02_38.gif man funderar om det inte är bättre att skaffa en ATV eller terrängbil om det fortsätter så här på vintrarna,

 

jag skall pika dem lite till så kanske det blir några fler terrängbils ägare här i trakten PDT_Armataz_02_02.gif

 

Hos flera är redan ett frö sått, så jag får väll ta med dem på äventyr senare i sommar så de fastnar riktigt på kroken PDT_Armataz_02_03.gif : Hasse
H.Hansen2007-04-07 14:13:28
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...