Gäst muirhill Postad 11 Juni , 2007 Rapport Share Postad 11 Juni , 2007 Någon som har testat en sån här lösning på kraftutagsproblematiken? http://www.blocket.se/vi/12097989.htm?ca=6_s Verkar smidigt, men det kostar ju en slant så klart Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst swedjeep Postad 29 September , 2011 Rapport Share Postad 29 September , 2011 Har du fortfarande möjlighet att ev ordna verkstadshandbok TGB 30/40 Micke Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst samlarsaker Postad 30 September , 2011 Rapport Share Postad 30 September , 2011 Jo' date=' Jag har sprängskisser på 30 & 40 bilar mm. Ska jag försöka att få hjälp att "få in dom" i datorn..? BOYS! Det finns en annan party lösning på kraftuttags problemet åxå, Byt medbringaren på vinchen mot en snabbkoppling ala´jordbukare. Och byt den sidan på kardanaxeln motsvarande.Sen montera en dito på hydrualpumpen (med rätt rotationsriktning och varv). sen är det bara att ducka in under terränglimosinen och byta. (Jag håller på med en ombyggnation av en 40, ska på med kran och tipp!) Förslagsvis har man vinchen kopplad [u']INNAN[/u] man kör ut i terrängen... /Jämtland Om du använder vinchens kraftuttag och belastar detta med tex en hydraulpump som driver en tipp eller kran. så kommer du att få öka gasen när belastningen ökar och minska gasen när belastningen sjunker. efter som detta kraftuttag går via momentomvandlaren. (växel H1 används till vinch kraftuttaget) om du skulle göra om så du anväder M1 så kommer kraftuttaget att snurra dubbelt så fort som motorn dvs 1000 motor varv = ca. 2000 varv på kraftuttaget. Jag har provat detta resultatet blev inte bra.... Orginal kraftuttag för kranen använder H1 växeln "och man får rätt utväxling" samlarsaker2011-10-02 09:04:43 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.