Gå till innehåll

Krigsarkivet...


Fjello

Rekommendera Poster

Kom på en sak.... i krigsarkivet finns ju huuuuur mycket information som helst om fordon m.m. m.m.

Torde vara enkelt att beställa hem till sitt lokala bibliotek låt säga "Pansarvärnsrobotterängbil B : RBS 56 : instruktionsbok : tillägg till instruktionsbok för terrängbil 11 och 13" eller kanske "Terrängbil 11 och 13 : Volvo C303 och C304 : verkstadshandbok : 1-19 pansarrobotterrängbil RBS 56"...

 

Nu är det ju endast "lässalslån" men det kanske står en kopiator där och en scanner hemma? PDF någon :)

 

Vad tror ni? Kolla bara in HäR!

 

//Fjellot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu har några böcker kommit i alla fall.

 

Tyvär fick man ju inte låna

Sammanställd dokumentation terrängbil 11, 13 och 20 : grundfordon med tillägg

CD/DVD...

 

Synd.. jag som hade lite planer :)... Nå väl... ska beställa lite mer instruktionsböcker på lån iaf.

Verkar ju funka..

 

//Fjellot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte kila in på Krigsarkivet i Hufvudstaden i slutet av nästa vecka.

 

Fjello

Har du beställt allt vad tgb 11, 13 som fanns, eller finns det dokumentation kvar att titta på ? :D

Skall se vad det finns för möjligheter att att kopiera cd/dvd-skivor.

 

 

Någon annan som vill hänga på ?

 

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä... lånade mest sambandsdokumentation för att fixa lite info till terrängbil.net. Så låna på du. CD/DVD gick ju inte låna på fjärrlån via LIBRIS, men du kanske har mer tur på plats. Vidare så fick man ju inte ta hem böckerna utan nu måste jag sitta på biblioteket och blädra...

 

//Fjello

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...