Gå till innehåll

Winsch


mabh__1987

Rekommendera Poster

Vet att FMV har bara fått en reklamation på deras två växlade vinschar, det var en som tävlar i chalange, som hade problem med ett växelhus, men fick ett nytt utan att visa upp det som var trasigt på garantin.Eller behövde skicka tillbaka det senare, visserligen en känd kund.

De andra vinscharna har han inte fått några reklamationer på.

 

Pratade om just det med Morgan förra veckan :)

MVH H.Hansen

 

Edit: Ring och prata med Morgan Då han har flera sorters vinschar, så får du specar på dem och kanske lättare kan välja en vinsch som passar just dej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv beställde jag från electricwinchshop i England, där finns många olika 24v att välja på. Tog ungefär 1 vecka att få hem den. Garantiärenden skall inte vara några problem enligt vad jag sett på andra nätforum. Göranssons maskin i Götene har även 24V vinschar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50-70 kvadrats kabel. Ca 3 m av varje

Har du ingen super rabatt på kabel så köp startkablar med 50 kvadrats kabel, tror det är billigast att plundra sådana på kabel, och köpa lösa "kabelskor" till den kvadraten på kabel.

Då har du så det räcker, det brukar vara ca 3 meter långa och det klarar du dej på, Ja det beror ju lite på hur du drar kabeln naturligtvis-

men upp till en huvudströmbrytare och sedan till stora + på startmotorn eller till batteriet borde det räcka med ca 3 meter kabel.

 

Nu utgick jag från att du sätter den frontmonterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad säger bilprovningen om winsch montering på stötfångaren får den sticka ut någonting?

 

Billotteriet säger bara till när de vill och om du får en som har en dålig dag typ <_>

Besiktigade min 13 bil med hemma byggt flak på kod 60 fästena med vinsch monterad fram, de var till och med så snälla att de vägde den åt mej och konstaterade att jag fick en lastvikt på 2000 kg. när bilen var utrustad som den stod.

Klart frågan om vad man har en sådan bil till kom. När jag svarade tankade och leka med , skrattade de och nickade med hållande.

De hade lika gärna kunnat komma med frågor om hållfasthets beräkningar mm på både det ena och andra och påstått att jag inte fick ha flaket till annat än stöd i skogen, så en bra dag släpper de igenom allt som är någorlunda vettigt byggt tydligen :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...