Gå till innehåll

Tvåradig registreringsskylt.


Gripen

Rekommendera Poster

Är det någon som har "bråkat" med Transportstyrelsen för att få ut en tvåradig registreringsskylt? Förr i tiden kunde man mer eller mindre sjÄlv bestÄmma vilken typ av plåt man ville ha, 1 eller 2-radig. Detta går såklart inte lÄngre, utan TS vÄljer åt dig i stÄllet. Jag tycker att det skulle passa bÄttre med en tvåradig på en TGB, i alla fall bak. Då kan man sÄtta den vÄnster om reservdÄcket. Den skylt jag har nu som sitter på "kofångaren" bak ser ut som om bilen varit i tjÄnstgöring på Gazaremsan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara bak den lilla är godkänd på TGB eftersom orginal skyltbelysningen bara lyser upp halva skylten om man har stor.

 

Jag sökte dispans för liten skylt fram och jag bifogade en bild där stora skylten inte fick plats på orginalplats och efter ca en vecka kom det en liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara bak den lilla är godkänd på TGB eftersom orginal skyltbelysningen bara lyser upp halva skylten om man har stor.

 

Jag sökte dispans för liten skylt fram och jag bifogade en bild där stora skylten inte fick plats på orginalplats och efter ca en vecka kom det en liten.

Inte nödvändigt att söka dispens för liten skylt fram på terrängbilar.

Dom är godkända både fram och bak.

Jag behövde inte söka dispens för liten skylt fram på min 1314 när jag bytte från stora till små för en 4-5 månader sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hänvisade till deras PDF som listar de olika svenska skyltarna. Där står dimensionerna på den millitära skylten också. Dom stämmer bra med den lilla USA-skylten.

 

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Publikationer/Vag/Trafikant/Registreringsskylt-och-bevis/Svenska-registreringsskyltar/

 

"Registreringsskylt (â€USA-skyltâ€) Mått: 300 x 110 mm."

"Militär registreringsskylt Mått: 300 x 100 mm."

Jag sa att det finns ett avsett ställe att sätta skylten på.... Om den hade passat. Det gick igenom utan protester. :)

/Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade och ringa dom för 2 dagar sen och se om man fick igenom en ändring till liten skylt fram.

Tro på f.n om det inte gick igenom ....så nu har man liten skylt fram också... :wub:

 

Jag hänvisade till att det fanns en anvisad plats för nummerskylt av militären med en standardstorlek för militärskylt och det närmaste man kan komma civilt är en liten skylt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...