Gå till innehåll

utbytes backspeglar som passar i orginalfästena


Rekommendera Poster

 

 

c202 har ju gamla 140-240 speglar original, dessa börjar bli svåra att få tag i nya och framförallt fanns de bara blåtonade så åker man som jag med nya rutor som redan är tonade är speglarna för mörka. Letat en hel del och misslyckats var på vippen att slänga dit små lastbilsspeglar dvs 150x210 speglar. Men idag av en tillfällighet gick jag en på en traktor affär och ägaren där sa häng med ut på lagret vi har nog en gammal hylla där med något liknade.

Ett helt hyllställ med universal speglar något större än orginalet och gjorda i blankpolerad aluminium med gummikant som enkelt tas av om man vill byta glas. Det var bara att slå sönder gamla volvo speglen ta kulfästet öppna den nya speglen sätta kulfästet på insidan dra åt och aluminiumet formar till en lagom passning för kulfästet och sen dit med glaset.

Det bästa av allt rätt mycket vidvinkel helklart glas något större än orginalet men betydligt snyggare med sin svarta gummikant.

 

Jag tog dem på öppet köp dvs om de passar dyker jag upp och betalar eller lämnar tillbaka så jag har inte något exakt pris men troligen blir det billigt. Finns intresse så kanske man skulle köpa loss hela hyllplanet med speglar.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var och betalade blev något dyrare än tänk. På förpackningen var märkning med 2 st dvs de var upplagda på par och då hade priset 140:- varit riktigt billigt men som sagt priset var nog satt på 70 talet så nu tog de 140kr st ink moms men det är ju ändå väldigt billigt om man jämför med andra alternativ.

Volvo kula

 

lite silvertejp ska sen sättas dit över kulan innan glaset sätts dit och täcker då de små hålen

 

Resultatet

 

Även VW spegel passar bra på c202 men börjar bli lite svår att få tag på

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Anderssons Maskin AB 0370-20760

Artikelnummer IS 12014124 spegel 112:- + moms

 

obs ligger packade i par i förpackningarna går ner i postens grönpåse så om det är knepigt med frakten kan jag svänga förbi hämta ut och posta dem.

 

efter man dragit till aluminium bakstycket så den formar till sig kan man ge en liten knack med hamaren på kulan så formar den till sig det sista, har man kuledens plastpackning hel från volvo speglen går den nu att sätta dit och gängorna räcker till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...