Beau Postad 23 Juli , 2012 Rapport Share Postad 23 Juli , 2012 Jag har läst på detta forum att camber inte går att ändra på en Valp. Efter en kraftig dikeskörning i vintras blev bägge fälgarna på högersidan skeva och måste kasseras. Nu med nya fälgar på valpen kvarstår ett fel. Höger framhjul lutar utåt i överkant. Detta påverkar inte körningen. Jag kan släppa ratten och bilen går rakt. Har synat bilen men har svårt att peka på vad som är skadat. Kan man verkligen inte justera camber? På min bil finns ca 3 mm med shims vid övre axeltappen och inga shims vid undre axeltappen. Vad händer om jag flyttar alla shimsen från ovansidan till undersidan? Ändras camber? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 23 Juli , 2012 Rapport Share Postad 23 Juli , 2012 inget om du flyttar shims, låter märkligt om hjulet verkligen synbart lutar. Hur är lager glappet verkar det öka efter ett tag är det utmattning i materialet och ev sprickbildningar i själva trumpeten. Min lutade inte synbart förrän dagen innan axelbrott. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 23 Juli , 2012 Rapport Share Postad 23 Juli , 2012 Ja kollade ju din valp beua för inte så längesen,tyckt inte hjulet va speciellt lutat,provkörde ju den dessutom med ända till stan,gick hur fint som helst efter vägen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan Postad 23 Juli , 2012 Rapport Share Postad 23 Juli , 2012 Man kan kröka axelröret om man landar lite för hårt efter ett hopp med framhjulen. Kanske ditt är lite krökt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.