Gå till innehåll

Gnisslande bromsar..


LaToffel

Rekommendera Poster

Hej igen,

 

Nu va det ett tag sedan jag här inne igen.. Främst för att bilen fungerat felfritt.. ;)

 

Dock så har jag fått lite bekymmer med bromsarna..

Bromsverkan är helt felfri, men dom gnisslar när man bromsar i lägre farter..

Där jag och bilen håller till är det endast mindre grusvägar, vilket gör att man inte använder bromsarna överdrivet mycket.

 

Någon som har en teori om vad det kan vara för fel? Och hur jag kommer till rätta med det?

 

//LaToffel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja hade samma problem som dig för nån månad sen+att höger fram la sig på en stund

bara att demontera hjul o trumma,göra rent o smörja fjädrar,kolvar och allt mekaninsk

du kan finna där.

ja hade stora lerklumpar och mycket annat snaskigt inne i bromsbanden och

mekaniken :)

puttsa även rent trumman på insidan med en smärgelduk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här, mina bromsar gnisslar när dom är KALLA! Jag brukar 'värma' dom lite innan jag rullar ner i byn för att slippa skämmas. :)

 

Jag misstänker att olja från portalen har letat sig in i bromstrumman då mitt problem började efter att båda mina damasker sprack samtidigt. Har inte haft chans att undersöka / ordna detta än, men symptomen är lätt gnissling till medelkraftig 'skorring' beroende på bromskraft. Jag märker ingen dålig bromsverkan.

 

 

 

///M5

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Samma här, mina bromsar gnisslar när dom är KALLA! Jag brukar 'värma' dom lite innan jag rullar ner i byn för att slippa skämmas. :)

 

Jag misstänker att olja från portalen har letat sig in i bromstrumman då mitt problem började efter att båda mina damasker sprack samtidigt. Har inte haft chans att undersöka / ordna detta än, men symptomen är lätt gnissling till medelkraftig 'skorring' beroende på bromskraft. Jag märker ingen dålig bromsverkan.

 

 

 

///M5

 

Underbart - Du har ju koll på hela prylen! Skämmas är det sista man vill, men jag ska nog ta tipset om att titta in och göra rent på allvar.

 

//E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...