Jump to content

H.Hansen

Administrators
  • Content Count

    5,364
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    425

H.Hansen last won the day on April 12

H.Hansen had the most liked content!

Community Reputation

5,290 Excellent

About H.Hansen

  • Rank
    Administrator
  • Birthday 05/05/1970

Profile Information

  • Location
    Älgsjö Gård

Recent Profile Visitors

7,230 profile views
  1. Ja den var nästan som den 903 jag släpade hem först. Nu står 2 till hemma. Men har du en fin drivlinan. Så kan det dyka upp plundrade karosser. Så vart fallet för mej. Nu har jag dels en bättre kaross att börja med. Dock fel då det är en kapellare och inte HT. Men det går att bygga om. Så kan jag ta kluriga bitar från de andra karosserna som typ ekonomi plåt. Lycka till med din renovering. Och följ gärna upp och visa vad du åstadkommit här. Får folk se att du håller på. Ökar intresset. Och faktiskt chanserna att du kan få hjälp att hitta delar.
  2. Hej, jag kommer vara helt frånvarande 9-23 April. Och ha dåligt med tid dagarna innan, då det behövs lite förberedelser. Övriga Admins kommer hålla ställningarna. Kommer vara inlåst. Utan möjlighet att se vad som händer på nätet eller bli kontaktad. Ja frivilligt då och inte på förvar Fridens folks
  3. Ja valparna är kvar där hemma. Nu i påsk hittade ju en till hem. En kapellare. Bara ram och karossen. Men mindre rostlagning. Framförallt på de tråkiga ställena. Så efter att ha gått en runda till i tankarna. Ja då står det ju nu och lutar kraftigt att få en fin. Och en rullande av dem. Får ju en valp skrot annars. Nyförvärvet Dags att få in en i garaget. Börjar nog med kapellaren. Och strippar på allt som ej skall vara när en HT skall på. Sen på med skydds kläder på dottern och börja slipa och ta fram frisk plåt så det
  4. Flera lösningar för mej men som du även en kinakopia på Eberspächer. Och gasol som backup på vintern om det ena fallerar. Så naturligtvis ved kamin till tältet. Ja det var några år sedan tråden startades nu. Kul att de lever upp igen
  5. Ja på bilden. Ser det ut som en är slakare. Tänkte att vinkeln gjorde då det såg så ut. Men slirar de. Spänn. Vanligt på vintern att man upptäcker det. Kalla hårda remmar. Och man förbrukar mer ström vid start. Batterierna vill ha så mycket de kan få igen. Så tror jag. " Har ej mätt bara sett på volt mätaren". Att generatorn går tungt när den maxar ström matningen direkt efter start. Det verkar logiskt då det oftast är vid just start de slirar. Sen tystnar de. Och man glömmer det till nästa gång naturligtvis.
  6. Intressant, vad skall du stoppa den i ?
  7. Jag har en liten vagn, som jag körde ved på efter både valp och 13 bil. både stort och smått handlassningen var ju tuff när botten stockarna skulle på. Min upplevelse var att planerade man körningen så gick det fint utanför väg. anpassa lassen och tänk på vart du stannar, ha rull men sakta så fastar man ej så ofta i hålor eller mot sten och stubbar. För stor vagn så genar den för mycket i svängar. upplevde att om vagnen var lite smalare än bilen, inte mycket, men marginellt, så följde den snällt med. Det är lätt att få lite för tungt. ja vagnen väger ju den med, Mina 10 cen
  8. Skall se på det. men nej lägger man upp filer, så skall alla medlemmar kunna läsa och ladda ner dem fritt EDIT. Jag undrar vilka filer det är så jag kan kolla och felsöka Det var inte 202 filer ? då kan de varit under uppladdning då Conny laggtupp en hel del nya
  9. Härligt. Kul att se något från dej igen, och håller liv i pärlan Du brukar ju oftast ha något spännade på gång. Fiske planerat i dina trakter i sommar, då kommer jag in på kaffe och inspekterar, Ha det gott
  10. Om 12 V spole används skall den vara på 3 Ohm, för att hålla i längden. Uppgifter från medlemmar som skrivit om detta förut.
  11. Jaha. Liten roadtrip i går. Slutarp. Och köpte Färg RAL 6014 OLIVE DRAB och bra att ha lådaa Jaha så ringde en forumit när jag var på väg ner över. Det stog en valp utanför Husqvarna och ville därifrån. Drivlinan borta. Men axlarna kvar. Plundrad på broms och koppling huvud cylindrar. En kapellare. Jag lovade att kolla på den på vägen hem. Då forumiten ville ha axlarna. Och karossen såg faktiskt skaplig ut. Något för mej kanske ? Ja hur som köptes den. Nu återstår att hämta och dela axlarna från resterande. Så ja jag är nog tvungen a
  12. Hm det slog mej nu kl 05:28. Jag tror du kan knacka in axeln i mitten ur lagret. Sedan kommer du åt att slå ut lagret bakifrån.
  13. Låter nästan för lätt. En klo avdragare och glid hammare till den är nog bäst. typ något liknade som går in mellan kulorna och drar i yttre banan
  14. Ja nu måste jag tänka lite. Om vakuum klockan satt på den. Jo men visst sitter utgående axel framåt på den. Gör den det så är det där lagret sitter. Borde vara en packbox. Så en låsring. Sedan lagret. Jo så är det nog. Lageret vid nr 40 på bilden är det i alla fall.
×
×
  • Create New...