Gå till innehåll

Martin W

Kapten
  • Innehålls Antal

    350
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    31

Martin W senast vann den dag 13 Februari

Martin W hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

543 Excellent

Om Martin W

  • Placering
    Member
  • Födelsedag 1972-11-13

Profile Information

  • Hemort
    Björketorp

Senaste besökare till profilen

487 profilvisningar
  1. Martin W

    Uppfräschning av Jeep J20

    Tänkta jag skulle ut o provköra i solskenet igår men motorn ville inte starta, hmm undra varför Ny fördelare på gamla drev va inte så bra . va igång sammanlagt 2 minuter innan den dog, så nya delar på väg , nu blir det byte av kamkedja och dreven plus dreven till fördelaren.
  2. Martin W

    Uppfräschning av Jeep J20

    De nya fjädrarna o dämparna är på och lite högre blev den Före och efter. Har fått på hei fördelaren också, motorn startar och går bra men har inte provkört på vägen pga massa snö o is men snart
  3. Martin W

    Uppfräschning av Jeep J20

    Nu till lite roligare grejer, det har ramlat in lite nya prylar och nytt är alltid kul. Fjädrar, bussningar, u bultar, stötdämpare, damasker och fördelare, nu saknas bara tändkablarna och tiden att montera
  4. Martin W

    Uppfräschning av Jeep J20

    Har funderat på kamkedjan också men den var innanför gränsvärdet för byte så den bör vara ok. Det går nästan inte att montera den fel heller. Ja, det är ju alltid lättare att vara på plats och kunna bolla lite idéer, men jag återkommer med detaljer när felet är hittat .
  5. Martin W

    Uppfräschning av Jeep J20

    Japp, har bytt lock, rotor, kablar, tändstift (2ggr) och tändmodul utan någon skillnad .
  6. Martin W

    Uppfräschning av Jeep J20

    Ja det finns ju värre saker att peta på Det är jäkligt konstigt de här felet men någon gång hoppas jag hitta det och då återkommer jag med detaljer. Tackar för alla förslag och idéer, skriv gärna igen om du kommer på något
  7. Martin W

    Uppfräschning av Jeep J20

    Har kört ner finger i tändstiftshålet och tillsammans med ett tändstift liggande brevid med ettans tändkabel på så gick det ganska lätt att få fram tändläget på ettans cylinder, det gick inta att provocera fram gnistan på ett exakt sätt ,tror det sättet som du beskriver funkar bäst med mekanisk brytare.(?) Var därför svårt att få exakt gradantal men det hamnar runt 10 grader. Allt verkar funka på ett korrekt sätt men det funkar inte Tror jag ska prova med en annan fördelare innan jag fortsätter, bara för att utesluta möjliga fel med vikter och annat. Lite taskigt av din far men fanns det någon bra gnista på jordfräsen?
  8. Martin W

    Uppfräschning av Jeep J20

    Har nu kollat ev insugsläckor ,allting verkar vara tätt och plant. Provade att ställa tändningen på 10 grader statiskt men det funkade inte alls, justerade i steg bakåt och slutade på vad jag uppskattate till 30 grader. Motorn gick dåligt över hela skalan. Använde tänd inställningslampa för att kolla vad som hände med tändningen vid gaspådrag (viktjuteringen) .När tändningen var inställd på 10 grader och jag varvade upp motorn så justerades tändningen ca 5 grader mot TDC, ska det inte justera åt andra hållet? Gick tillbaka till 10 grader statisk för att sedan spärra tänd förställningen på fullt och då funkar den igen. Det var dagens äventyr
  9. Martin W

    Uppfräschning av Jeep J20

    Gissningar uppskattas Ska prova det du föreslår så får vi se vad som händer. Återkommer med resultat
  10. Martin W

    Uppfräschning av Jeep J20

    Tack,bra filmsnutt Det finns EGR och kolkanister. Förgasaren är orginal tvåportad Motorcraft 2150. Har provat att byta förgasare mot en av samma modell men det blev ingen skillnad. EGRen och vacuumet till den är bortaget och pluggat i felsöknings syfte, den gick lika dåligt med detta inkopplat. Har använt vacuum mätare och kollat så att båda sorterna av vacuum funkar som de ska har också provat att köra både på portat vacuum och på manifold vaccum,den går lika dåligt på båda. Vacuumklockan har en normal rörelse, problemet är när motorn belastas och vacuumet blir lågt och tändningen närmar sig TDC då uppstår misständningarna. Just nu använder jag bara den gula slangen och den vita till kol kanistern. H Så här ser det ut runt förgasaren just nu.
  11. Martin W

    Uppfräschning av Jeep J20

    Själva givaren har separat jord och den funkar . Kan vara en bra idé att mäta o kolla kablarna igen
  12. Martin W

    Uppfräschning av Jeep J20

    Har kollat min och den fungerar,har kopplat vacuum mätare på ledningen också för att försäkra mig om att det finns vacuum. (kollade på filmen utan ljud för säkerhets skull )
  13. Martin W

    Uppfräschning av Jeep J20

    Har provat både direkt insugs vacuum och portat , blir samma resultat av båda. Och det ända som är vacuum styrt i tändningen är fördelaren. vad menas med modulator?
  14. Martin W

    Uppfräschning av Jeep J20

    Har nu grejat, justerat och provat allt men kommer inte fram till något nytt tyvärr Kanske får kolla efter en annan fördelare att prova med för att se om det blir någon skillnad?
  15. Martin W

    Uppfräschning av Jeep J20

    Har provat och vacuum regleringen funkar, vikter finns och dom är rörliga och fjäderbelastade, graderna ändrar sig med motorvarvet. Det är det som är så konstigt, vilken grad jag än ställer tändningen på när vacuumet är inkopplas så går motor bra ända till den blir belastad och vacuumet blir noll då uppstår misständingarna igen. Nockorna sitter spärrade med ett stift på den sidan som inte syns. 7-10 grader på tomgången kan nog stämma rätt bra just nu. Ska göra lite nya mätningar imorgon och förhoppningsvis komma med något nytt
×