Gå till innehåll

Övriga Filmklipp


Gäst ErikL

Rekommendera Poster

 

 

Jag tycker dom där Larven bandarna är hur coola som helst :)

 

tillägg

 

En annan fundering...va tusan händer om du råkar köra över dina egna skidor?? :ogmy:

 

Finns ett antal varianter på hur man bär sig åt, men svett o svordommar ingår i alla....

 

Larven har sina fördelar, men listan på nackdelar är lång.

 

ex vis svårkörd om man bara har en skida kvar, ännu värre om båda skidorna slitits ut...

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ett antal varianter på hur man bär sig åt, men svett o svordommar ingår i alla....

 

Larven har sina fördelar, men listan på nackdelar är lång.

 

ex vis svårkörd om man bara har en skida kvar, ännu värre om båda skidorna slitits ut...

Kanske en JAVA med skidutrustning är att föredra i alla fall :lol:

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket bärgningsmonster...grävmaskin o allt :wub:

Det den där pebban blev nog förkyld

 Undrar va det är för motor, moder natur hade ju ett ganska rejält grepp, men den bara kom ju.....

Man vet ju vilket grepp en blötmosse får om en gummistövel....

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog snarare påstå att han slog i.

Läste någonstans för flera år sedan att vagnschefen kände sig provocerad eller liknande pga en robotgrupp som grupperat i närheten för att utnyttja att även under övning måste man följa stopplikt. Flera vagnar innan ska ha blivit utskjutna och det ville han inte bli...

 

(så föraren är ursäktad hur man än vänder på det isf)

 

Minns tyvärr ej var jag läste det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag gjorde lumpen i Skövde 92-93 så såg jag en 103 sätta eldröret strax bakom föraren/mellanväggen på en 11bil i en liknande situation, 11bilen gjorde ca 50kmh vid tillfället och 103 "glömde" stanna vid stopplikt...

Kan säga att det var tur att ingen satt i bak på 11 bilen...

Hela vänster sida blev "uppkonserverad" och bakstommen hängde bakåt och dinglade i bakänden av högervägg.

103 vickade inte ens till och stannade efter ca 10 meter på andra sidan vägen.

11 bilen fick 4 hjulsställ på asfalten och ner i ett dike.

Efter 10 sekunder hoppar en kille ur förarsätet och sätter full fart mot 103an med AK5 i högsta hugg, när han kommer fram så hoppar han upp på vagnen för att sedan bearbeta luckan med kolven på AKn i typ 5 min samtidigt som han skäller ut besättningen som inte vågar öppna.

När han inser att de inte tänkt komma ut så springer han tillbaks till 11bilen, backar upp ur diket o försvinner.

En kvart senare kommer en folkabuss full med befäl och vi får "vittna"

Under hela tiden sitter det en kille på pass sidan fram i 11bilen som är helt vit i ansiktet...

Läskigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...