Nu är pansarkorven hemma igen med nya sulor.
Hög tid för byte visade det sig.
Utöver sprickor i sidor och slitytor så var två slangar lagda med veck i däcket och det däck som hade minst sprickor hade istället en skada på kantvalken, vad den nu heter med korrekt terminologi? Skadan var tydligen allvarlig och det var en gummikillen risk för kollaps av däckssidan.
Världsliga ting man kan bli lycklig av.
Ho Hum, nåja de klarade intressant nog av att fickparkera åbäket på sin innergård såpass att jag behövde backledare för att komma ut överhuvudtaget.
Börjar lära mig att växla osynkat nu, det är ju inte riktigt så svårt som jag trott. Men när man missar så tappar man mkt fart.
Bilen är för övrigt försedd med 2,5växlar, 1an är för start i backe och annat som kräver lågväxel. 2an är lämplig att starta på om det inte är alltför mycket motlut och 3an är vad man kommer upp till innan det är dags att bromsa igen, 4an fyller någon form av överväxel funktion. Med tid eftertanke och blyfot kom jag upp i hela 70 km/tim på en raksträcka och det var konstigt nog mindre läskigt än samma fart med 11bilen