Gå till innehåll

Hjorthøj

Korpral
  • Innehålls Antal

    24
  • Gick med

  • Besökte senast

Om Hjorthøj

Senaste besökare till profilen

423 profilvisningar

Hjorthøj's Achievements

Member

Member (1/1)

5

Anseende bland gemenskapen

  1. Exact same location on my norweigan Volvo Felt. It was not an easy job, the numbers are not that visible, but i found the rivets from the plate, and just 2 cm above was the numbers
  2. Hi Daan You find the VIN number on the frame behind the left front wheel - just behind the front edge of the wheel Greetings Tom
  3. Bageste lyddæmper til Volvo 740 fra Biltema 914494 passer med meget få tilpasninger (reduktion af diameter og længde på rør) direkte på Volvo Felt/Valp. Og dæmper lyden væsentlig bedre end Biltema's universaldæmper
  4. Hej Jeg har konstateret noget glapp i främre pinjong og vil derfor skifte lejet/lejerne. Skal framaxlen afmonteres - eller kan operationen udføres med framaxlen monteret? Og hvordan udføres det nemmest..? Vh tom
  5. Hej Vagn Det er en radiostøjdæmpning som er sat ind før tændspolen. Jeg har haft en lignende på min norske Felt (L3314N). P.gr. af kortslutninger i denne er den erstattet med en ledning - og det kører perfekt. Ingen støj på Walkie-Talkie (jeg har ikke alm. radio i bilen) Mvh tom
  6. Hej Er der nogen der ved, om Terrängaxel og 11:an stadig er aktive? Har sendt begge en mail men ikke hørt fra dem... Mvh Tom
  7. På en "civil" bil med B18 motoren (eks. Amazon) er mærket til indstilling af tænding ved nederste remskive synligt ovenfra. På Valp'en er dette mærke umuligt at se - derfor er der på bundkarrets forkant ved nederste remskive monteret et ekstra tændingsmærke. Som følge deraf skal stroboskoblampen tilsluttes 2'erens tændkabel - og tændingsindstillingen kontrolleres under bilen! Min L3314N er yderligere "velsignet" med 24 volt samt skærmede tændkabler hvilket ikke gør tændingsindstilling lettere, derfor anvender jeg denne metode: Motorkappen fjernes og strømfordeleren løsnes så den lige akkurat kan drejes med håndkraft uden at være helt løs. Med motoren startet grovindstilles tændingen således at tomgangen er jævn. Derefter finjusteres ved at jeg efter at have prøvet at køre finder lige nøjagtig det punkt, hvor bilen tager gassen uden udsættere, yder optimalt og ikke tændingsbanker. Det lykkes som regel ikke i første forsøg, derfor er en øde strækning perfekt til dette - det giver mange stop og justeringer undervejs. Og da min bil er "kanvas-modellen" kan strømfordeleren drejes fra førersædet. Efter justering strammes strømfordeleren igen. Tom
  8. Hej Mikkel Prøv Finn.no - artikel nr. 43445981 - en styrdæmper tilpasset Volvo Felt (må være det samme som 903) 1.300,- NOK plus forsendelse til DK. For øvrigt har jeg fået en del rystelser i forhjulene forærende og vil nu prøve at fjerne den tyndeste shim fra lejetappen i begge drejeled - det skulle kunne hjælpe noget på det! Mvh Tom
  9. Hej JP Teknik i Haderslev (Danmark) har bårer, der passer til L3314 - i hvert fald passer de i min L3314N med kanvastag. Bårerne er fra det danske Civilforsvar og i fin stand. De er ikke på hans hjemmeside JPteknik@dk men der er kontaktoplysninger. Mvh Tom
  10. Hej Molle Tak for'et - du har ret, det skal vende rigtigt! Dog giver det sig selv, hvis ikke kardanen har været adskildt - og hvis de bliver skilt ad er det en god ide at mærke dem så de kan blive samlet korrekt igen.. Mvh Tom
  11. Jo. lyden fra kardanen burde være der i alle gear - men lyden på min bil er der faktisk kun ved højere fart = kardanen snurrer hurtigt - og det er netop i 3 og 4 gear... Og du kan sagtens køre med 4-hjulsdrift indkoblet og frihjulsnav udkoblede (det har jeg gjort næsten hele vinteren) Mvh Tom
  12. Ja, mislyden forsvandt da jeg skiftede olie på begge gearkasser, olien var fortyndet meget med vand! Måske kan lyden du har stamme fra konstant 4-hjulstræk og indkoblet frihjulsnav, hvis jeg kører på tør vej giver den forreste kardan grimme lyde når jeg slipper gassen, hvis frihjulsnavet er koblet ind. Hvis frihjulsnavet kobles ud kan jeg godt hører kardanen kører rundt men ingen grim lyd. Ved kørsel på grusveje og sne er der stort set ingen lyde fra kardanen. Jeg har lige givet kardanen et eftersyn, og der er lidt glapp i denne, det må være det, der giver lyden. Ingen af de 4x4 jeg har haft har lydt specielt godt med 4-hjulstræk koblet ind på tør vej - og det anbefales mig bekendt heller ikke. Held og lykke på turen!! Mvh Tom
  13. Hej Mikkel Det er da spændende at følge "hjulleje-føljetonen" - umiddelbart ser de da fornuftige ud, det bliver også spændende at høre om montering o.s.v... En 55-top er i særdeleshed ikke urmagerværktøj, det må være en ordentlig klods! Mvh Tom (der har været Valp-kørende i snart en uge - først i dag har jeg fået gravet Peugeot'en fri af snemasserne)
×
×
  • Skapa nytt...