Gå till innehåll

Ställa tändning A6


Rekommendera Poster

Tja,

Vet hur en strobb funkar å hur många grader den ska vara, men vad ska man "skjuta" mot? Står i boken att det finns ett hål i spränkåpan, men vart

Har också hållit på o letat efter rätt lucka,dom två ja har hittat är en inne I hytten där man ser kopplingen..och det andra sitter på svänghjulskåpans vänstra sida

inne I motorrummet,men inget av dom innehåller några grader som ska "strobas".(Inte vad jag har sett iallafall :angry: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som på vår förra 912:a, hittade ingen gradering. Lilla luckan i motorrummet på vänstra sidan, framför svänghjulet, där finns en "visare", men någon skala på svänghjulet gick inte att urskilja. I beskrivning del 2 finns en bild med gradering på svänghjulet dock.

 

Annars brukar ju motorer gå bättre och bättre på tomgång då tändningen höjs över det som rekommenderas. Blir nog för mycket förtändning ifall man bara ställer in enligt det som låter bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror Billysmed menar volvos A6 motor i hans 912 :wacko:

Inte audi/vw motor ^_^

 

Jag ställde min tändning på startbilen i sommras,men bara på känn och jag fick den

gå kalasbra

Borde lägga in en funktion i min dator som hindrar mig att posta inlägg innan jag vaknat och läst allt och även i vilken avdelning det är postat  :angry:

 

Får flytta över mitt svar till dagensskämt och bjuda på det ;)

 

EDIT Lade din post om den 5 cylindriga motorn i verkstad civila bilar

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...