räsertgb Postad 13 November , 2013 Rapport Share Postad 13 November , 2013 Hej jag har börjat få ett problem på min 20 bil när jag bromsar så går framhjulsdrivningen in det verkar inte vara elektriskt,och man hör inte att det läcker någonstans Vad kan det vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 13 November , 2013 Rapport Share Postad 13 November , 2013 Hej jag har börjat få ett problem på min 20 bil när jag bromsar så går framhjulsdrivningen in det verkar inte vara elektriskt,och man hör inte att det läcker någonstans Vad kan det vara? Det är väl så att den är konstruerad så den ska koppla in framaxeln vid inbromsning. Jag har kopplat förbi detta på min mao slutit krettsen (kontakten vid bromscylindern) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
räsertgb Postad 13 November , 2013 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2013 Jag tycker inte att jag har hört att den gått i innan, Och det blir ingen skilnad när man trycker in bromskontakten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 13 November , 2013 Rapport Share Postad 13 November , 2013 Det är en normal funktion. Aktiveras av en tryckkontakt på bromsröret ovan pedalstället. Sen om man vill ha det så eller inte har dryftats några gånger här på forumet. Själv har jag valt att koppla ur funktionen så som B2600 skrev Kollas enkelt genom att du sätter på tändningen och trycker kraftigt på bromsen, pyser det då ur vakumventilen för inkoppling av framhjulsdriften så fungerar systemet som det är konstruerat. Vakumventilen sitter bakom passagerarstolen på utsidan karossen. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluesky Postad 13 November , 2013 Rapport Share Postad 13 November , 2013 Se till att besiktningsgubbarna får reda på det med när det blir så dags! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ErikC304 Postad 15 November , 2013 Rapport Share Postad 15 November , 2013 Med korrekt justerade bromsar vill jag påstå att inkopplingen knte märks mer än att ventilen pyser. Problemet uppstår vartefter bromsarna slits, det är ju manuellt justrade bromsar som kräver undrhåll titt och tätt. Jag använde "Sams Metod" ett par gånger på mina bilar för ett par år sen (sök på forumet) och de närmaste typ hundra-tvåhundra milen var bromsarna RIKTIGT trevliga och framhjulsdriftens inkoppling märktes knappt alls. Men det finns en faktor till och det är däckslitaget. Har man olika slitna däck fram och bak så snurrar kraftuttaget till framaxeln olika fort jämfört med bak och inkoplingen blir mer kännbar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.