Gå till innehåll

Brändåsen privat körning


Rekommendera Poster

Nya besked angående vår "privat" körning. Brändåsen tycker att det verkar som intresset är så stort att de nu föreslår att det blir en Officiell körning istället!

Inga problem för min del, är det någon som har några synpunkter?

 

Det medför troligen följande:

 

- Det blir lite billigare

- Det blir mer arrangerat, mat, kaffe för låga priser

- Kanske en varm stuga

- Troligen mer folk eftersom flera kommer att bjudas in, inget problem för mig i alla fall

- Klarare villkor från försäkringssynvinkel. Det skrivs nog på något papper innan körning. Detta kan annars vara knepigt med privat körningar, tydligen...

 

Det ända som inte bestämts ännu är datumet och start-tiden och vi får förtur på att välja. Preliminärt har jag sagt den 26:e baserat på vad vi vet från vår lilla grupp. Några synpunkter?

Jag lade också ut ett upprop på 4x4sweden och det verkar vara en del intresse därifrån också.

 

Teoretiskt sett, om det är folk som inte tycker om den här vändningen så finns möjligheten att köra en egen "privat" körning, fast på någon annan dag, förstås fortfarande kvar. Vad det verkar som så är det öppet nästan jämnt för sådana körningar på Brändåsen. För egen del ska det bli spännande att inte bara köra själv men även titta på hur andra gör, så fler deltagare passar mig fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men det blir 20 mil extra om jag skall rulla och hämta min dotter innan. och hon är hos sin mamma den dagen  :(

20 mil x 3 liter x ca 14 kr = 840 kr extra i bensin enbart för att hämta dottern tidigare, Ja lite beroende på hur jag åker och räknar totala milen.

Det blir en tur på över 35 mil ändå  ;) ; det får räcka för min sjukpensions inkomst i jul tider  :P

 

Vet precis hur du känner om avståndet. Det har stor betydelse för alla mina utflykter med 30:an, som verkar ligga runt knappt 4 liter milen. Det drar snabbt iväg och dominerar kostnadsbilden. Drar din Volvo verkligen 3 liter milen? Det trodde jag inte  :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet precis hur du känner om avståndet. Det har stor betydelse för alla mina utflykter med 30:an, som verkar ligga runt knappt 4 liter milen. Det drar snabbt iväg och dominerar kostnadsbilden. Drar din Volvo verkligen 3 liter milen? Det trodde jag inte  :blink:

Nja jag har fått den att gå på 2,39 liter milen med skåpet på, när jag kört till värmland, men det gäller att hålla sej på max 75 kmh då, kör jag i 80 så ökar det fort med bränsleförbrukningen, 

Kanske har blivit lite bättre med nya däck jag har inte mätt efter bytet, utan fyller bara på och blundar för kostnaden  :D . Det måste ju få kosta lite att ha en hobby  :P

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar marscha 60 knutar, dels för bränsle förbrukningen som jag inbillar mig borde bli Mindre än 4l/milen (jag drömmer om närmare 3, men har inga bevis för det), och dels för ljudkomforten  :blink:

Det är rätt mycket tystare i 60 jämfört med 70, och jag har som regel ingen brådska  B)

 

Jag har också höjt däckstrycket till 5.1 kg, men har ingen uppfattning om det gjort någon väsentlig skillnad. Det borde i alla fall undvika överhettade däck  :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...