Gå till innehåll

15tumshjul Tgb11


Jonas66

Rekommendera Poster

Polaren åker 15 tum på sin 11. Fälgarna är trånga, styrs mot trummans yttermått istället för navet, och dy och lera / vatten samlas därimellan utan att rinna bort sen.

 Men det fungerar att köra med ändå verkar det som.

 

 Går säkert att svarva av trummorna eller fälgarna lite för bättre passform.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör själv med Creepy Crawler 38.5 x 14.5 R16 och beadlocks. Grymt nöjd med dom på alla underlag. Skulle jag köpa nya till den andra 13-bilen skulle jag satsa på 37x14.5, tycker att den blev att gå lite väl fort på lågettan med 38.5 tummarna när det är riktigt stenigt och styggt. Och visst är man frestad att byta fälgbanor till 16.5 tum, men då har jag i första hand skivbromsar i åtanke som behöver mer frigång i fälgen mot oken. Håller med om att däckutbudet på amerikanska däck blir större för 16.5 tums fälgar, tex Interco Superswampers.

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde skriva det, men för det priset är det bara att slå till!!!!!

 

// Klas

Jo jag håller helt med känns nästan som att jag måste åka o köpa dom bara för priset.......

Nu har jag dock ju redan en uppsättning på 16" med ett i reserv så det känns liksom fel att köpa några till bara för att priset var så lågt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, priset är ju rätt men största anledningan att det är köpes på dessa är att det sitter beadlocks på fälgarna, och att en massa svetsjobb redan är gjort. Har man testat beadlocks så vill man inte ha nått annat sen... Grym skillnad i grepp, just med dom däcken som har sidebiters.

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet jag är grymt nöjd med mina och när jag lyckat kränga loss mina nog många gånger så kommer jag också att ordna beadlocks på mina fälgar. Men än så länge så har dom hållit sig på plats även med (för mig) lågt tryck på runt 0.7-0.8 Bara jag har ordnat så jag kan pumpa upp dom i skogen ska jag testa med lägre tryck för att se hur det blir. Går ju även väldigt mjuk o fint på vägen med lågt tryck, förutom att det går väldigt tungt då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet jag är grymt nöjd med mina och när jag lyckat kränga loss mina nog många gånger så kommer jag också att ordna beadlocks på mina fälgar. Men än så länge så har dom hållit sig på plats även med (för mig) lågt tryck på runt 0.7-0.8 Bara jag har ordnat så jag kan pumpa upp dom i skogen ska jag testa med lägre tryck för att se hur det blir. Går ju även väldigt mjuk o fint på vägen med lågt tryck, förutom att det går väldigt tungt då :)

Fruktansvärt tungt med sex hjul.. :lol:

 

 Vi har som sagt elverk och kompressor med oss, hur bra som helst.

 

 Ni oxå Klas, eller kör både du och Åberg på lastbil till och från körningarna? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite OT här.

Klart att det går tungt med 6 hjul och 0,5 fram och 0.3 bak (x4). Har man blyfot är det inga problem  :P. Det luktar bara lite mer plåg.

 

Antingen har nån med sig större kompressor vid körningarna, men oftast är det närmsta mack som gäller max 2 km bort. Annars så hjular jag mellan 7 och 20 mil per träff, beroende på var jag har frdonen för tillfället. Åberg har sitt Lertroll på lastbil sedan 2 år tillbaks, han har bättre bokstäver på kk för det samt lite längre än mig att åka. Bra sugen på att skaffa BE men drar mig för tiden det tar och att jag då måste köpa ett riktigt 2 axlat släp för att få med mina större leksaker.

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...