Gå till innehåll

Bromsbackar


TURBO

Rekommendera Poster

Jo det var nog så att jag plockade över bromscylindrarna när jag bytte, dock passade de på bromssköldarna.

Lite farligt att två olika passar på samma bil, sen att det inte blir rätt dimension kan ju ställa till det

 

Sorry för att jag missade det i morse, för trött för att minnas rätt då tydligen  :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag köpte från england var det under halva priset inklusive frakt jämfört med den billigaste jag hittade i sverige. Detta till samma eller kortare leveranstid.

Man måste borra ett extra hål för en fjäder i de främre backarna, men det upplevde jag inte som något större besvär.

 

Har svårt att se att det kan bli billigare att sko om gamla bromsbackar dock

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde påverka bromskraften med större cylindrar. Hansen, har du märkt någon skillnad?

Nä lite lustigt Ja eller olustigt, men det gjorde vi inte, Inte bilprovningen som kontrollerade den veckan efter heller 

Bromsprov på halt underlag visade inget heller, Men det skall inte vara så, 

Bytet skedde på grund av läckage från axlarna och beläggen kanske inte blev helt rena trots rödsprit tvätt.

Så bromsverkan borde alltså blivit ändå sämre bak där vi bytte, Men chansa inte sätt dit rätt saker

 

Kan meddelat att på många ställen där man köper nya fram belägg i Sverige får man också borra det där extra hålen på frambackarna.

 

Satsade ju på tätade bromsar på min bil, 4 av dem vart det att renovera gamla tätningsringar med sikaflex Har inte märkt av att det misslyckades utan de har klarat de prov jag gjort än och backarna verkar hålla mycket längre, ingen justering av dem än och som det var innan så hade jag nog varit tvungen att justera minst en gång på det jag kört hit till tidigare, nu stannar pedalen på samma ställe där jag justerade in den på juldagen.

Skall öppna och jämföra med de nya tätningsringarna som jag satt dit efter maj körningen, innan jag rekommenderar det helt fullt, att reparera med sikaflex alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pebl - Jag har för mig att jag betalade upp till 350kr för de två stycken backar som sitter i handbromsen, och då ser de ut som nya, så det borde inte blir så stor skillnad.

 

Popnit - Klart man skall köpa nya om det behövs, men om man nu kan få nya belägg till en betydligt lägre summa än nya backar och inte vill backar i reserv så är det ju ett alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag själv blir tveksam till prisskillnaden vart jag tvungen att kolla på paddockspares där jag beställde sist och det ser ut att landa på 600SEK inklusive frakt för bromsbackar till hjulbromsarna  på en 11 (komplett sats för 4 hjulbromsar alltså)

 

Så det verkar ju fortfarande skilja en aning i pris om man beställer från england.

 

I länken i mitt första inlägg kanske det inte framgår att de första två posterna i listan (som är bromsbeläggen) är kompletta axelsatser. Alltså en komplett sats för framaxel + en komplett sats för bakaxel.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...