Gå till innehåll

Bromspedalen går i botten (minimum dubbeltramp för tryck)-


Andreas.E

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Så var man inne idag för att besikta 11:an... gick ju så där :) Jag hade en lång lista innan jag åkte till bilprovningen, så att jag kommer ut med tre tvåor är inte

så himla illa.

 

2:a - Onormalt långt läge på bromspedalen (dvs, den går nästan helt i golvet, så måste man pumpa en gång). Är det endast luft i systemet, eller andra orsaker? Har nya bromsbelägg och dessa är justerade så dom precis ligger i mot.

 

2:a - Torkaren på högersida går inte. Det gjorde den när jag körde dit, men så la den av (har haft problem med den tidigare). Kan man köpa en ny motor? Ev var?

 

Så då blir det inte någon Finnskog träff på mig :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får bytte om høyre og venstre pussermotor når du viser den igjen. De skal jo kun sjekke manglene.

 

Hva var den tredje 2-er feilen?

 

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:

 

Den sista är ojämna bromsar diagonalt vänster och höger (över 30%)... men det är lätt att fixa, höger fram var lite för hårt justerad av mig. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att lufta ordentligt.

Något som hjälpte mig när jag inte fick ur luft var att lufta enligt manualen och samtidigt hade rätt bromsvätskebehållare trycksatt. Köpte ett färdigt kit på mekonomen som jag kopplade till reservhjulet( går nog lika bra att koppla mot kompressor, tänk bara på att begränsa trycket)

 

Det du också kan göra är att kolla över bromsservona, för om dom inte fungerar som de skall så kan detta symtom uppstå.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...