SBAT111 Postad 5 Februari , 2015 Rapport Share Postad 5 Februari , 2015 Grattis Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pvpjtgb1111 Postad 5 Februari , 2015 Rapport Share Postad 5 Februari , 2015 Gratulerar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
O.II.F Postad 5 Februari , 2015 Författare Rapport Share Postad 5 Februari , 2015 Tackar. Uppdrag 1 genomfört. Officiell premier tur avklarad. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
O.II.F Postad 11 Februari , 2015 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2015 Idag har handgas monterats. Vi lyckades få till de på original platsen osv. Byte av panel gjordes samtidigt. Kvarstår provkörning för att justera handgasen. Rep av div bränsleslangar genomfördes också. Bromssystemet spökar så omtag krävs, men vi är nära lösningen (tror vi) 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Christer_tgb Postad 11 Februari , 2015 Rapport Share Postad 11 Februari , 2015 Det har förmodligen missats i informationen till nya medlemmar att det är "krav" på bilder efter förbättringar eller fiffiga lösningar. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
O.II.F Postad 11 Februari , 2015 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2015 Jag har förstått detta. Bilder kommer ASAP . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Christer_tgb Postad 11 Februari , 2015 Rapport Share Postad 11 Februari , 2015 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
O.II.F Postad 12 Februari , 2015 Författare Rapport Share Postad 12 Februari , 2015 Viss städning tillkommer, när vi vet att det funkar 100%. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Christer_tgb Postad 15 Februari , 2015 Rapport Share Postad 15 Februari , 2015 Haha, tack för bilden. Jag och kanske även andra var nog mer intresserade av hur ni monterade handgasen på plats i andra änden, men den bilden kommer säkert framöver. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
O.II.F Postad 15 Februari , 2015 Författare Rapport Share Postad 15 Februari , 2015 Vi hade tur, allt satt kvar sedan innan kaross bytet. Så egentligen bytte vi bara panel (med handgas) drog fram vajern och fäste den. Blev betydligt smidigare än vi initialt trodde. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 15 Februari , 2015 Rapport Share Postad 15 Februari , 2015 Haha, tack för bilden. Jag och kanske även andra var nog mer intresserade av hur ni monterade handgasen på plats i andra änden, men den bilden kommer säkert framöver. Infästningen sitter förmodligen på alla bilar. Om du lyfter motorluckan inne i bilen mellan stolarna, och ser ner på axeln till gasreglaget ..längst i framkant vid dess infästning, så ser man ännu en till arm av plattjärn som är ledad och kan dra i reglaget med hjälp av en wire... Den är till handgaswiren, och man ser även var wirehöljet ska sitta då. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
O.II.F Postad 16 Februari , 2015 Författare Rapport Share Postad 16 Februari , 2015 Det enda som vi var tvungna till att anpassa/förändra var den plåten där vajerhöljet fastsättes, Den plåten som satt i bilen var endast anpassad för fotgas och fick därför bytas ut mot en plåt för både hand och fot. Befintliga plåten i sig var det inget fel på, så vi kunde egentligen "bara" borrat ett nytt hål för vajerhöljefastsättningen, men vi hade tillgång till "Hela paketet" dvs panel inkl reglage, vajer och hölje, fastsättningsplåten samt div stag/armar för mont. mot förgasarna. Även om man inte har tillgång till en panel med handgas reglaget monterat, så är min/vår bedömning att återmontera handgas tämligen enkelt. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
O.II.F Postad 17 Februari , 2015 Författare Rapport Share Postad 17 Februari , 2015 Förberedelserna inför årets resor är i full gång, en av dessa är en verkstadshandbok tgb11. Jag har problem att finna en, och vad jag förstått skall den finnas för utskrift här, har misslyckats med mina försök med detta, och undrar om jag gör något galet eller om det inte är möjligt ? någon som vet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 17 Februari , 2015 Rapport Share Postad 17 Februari , 2015 Fliken Dokument längst upp på sidan. Välj Verkstadshandböcker och klicka vidare. Sedan har du läsning i flera dagar... 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
O.II.F Postad 17 Februari , 2015 Författare Rapport Share Postad 17 Februari , 2015 Som jag får till det, kommer jag till en dropbox länk som är bortagen dyl. eller jag kanske är på HELT fel ställe och letar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 17 Februari , 2015 Rapport Share Postad 17 Februari , 2015 Prova denna länken: http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/files/download/148-verkstadshandbok-volvo-c303-tgb11-tgb13/ 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
O.II.F Postad 18 Februari , 2015 Författare Rapport Share Postad 18 Februari , 2015 Efter div strul med bromssystemet, det visade sig att bromshuvudcylindern gått?? .Efter byte av dito verkar det nu fungera som sig bör. Får göra några provkörningar dom närmaste dagarna för att säkerställa detta. Men om inget ludermässigt djävulskap nu dyker upp ang bromsar, så är nästa UFA målning och tillsnyggning, fordonskyltar m.m. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
O.II.F Postad 19 Februari , 2015 Författare Rapport Share Postad 19 Februari , 2015 Fordonsskyltar är en av dagens arbetsuppgifter, har under dagen tagit fram några alternativ både på utseende och mtrl så får vi se vad FoLedGrp kommer fram till. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
O.II.F Postad 21 Februari , 2015 Författare Rapport Share Postad 21 Februari , 2015 Solen skiner inte alltid på en Fort Chef, och jag upptäckte nyss att takluckan på 11an läcker, detta är som bekant ett vanligt förekommande problem, undrar hur ni löst de? Har för avsikt att bibehålla öppningsfunktion så djungeltrix frågas: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikaelD Postad 21 Februari , 2015 Rapport Share Postad 21 Februari , 2015 Hej. Jag hade problem med läckande taklucka även jag då min taklucka är vanlig plåt och inte AluZink vilket gjorde att det blev små rosthål på sina ställen. Använde detta http://www.jula.se/catalog/fritid/bat-och-marin/batunderhall/reparation/stalplast-504758/ Och det blev kanon. Sen kompletterade jag med en till gummilist av modell denna http://www.clasohlson.com/se/T%C3%A4tningslist-EPDM-Gummi/34-412Blev tätt och bra. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
O.II.F Postad 23 Februari , 2015 Författare Rapport Share Postad 23 Februari , 2015 Riktigt bra , tackar för tipset. Var "rätt mycket" vatten runt batterierna, men detta kanske kan rätta till det. Får prova detta, när bilen ändå skall målas om ASAP . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBAT111 Postad 23 Februari , 2015 Rapport Share Postad 23 Februari , 2015 Personligen så skulle jag inte laga rost med Plastic Padding, men jag är nog väldigt petig. Hittar jag rost så blästrar jag först bort den. Sedan undersöker jag för att se om det är hål eller så dåligt att plåt måste bytas. Om inte så rostskyddar man spcklar och målar. Om plåt måste lagas skär man bort den rostiga ytan, gör en ny bit som passar i hålet och stumsvetsar den. Sedan slip, rostskyddsmåla och lacka. Det enda spackel jag skulle överväga är tenspackel. Men det är nog inte många som håller på med det. Lagar man med Plastic Padding tror jag bara man kapslar in en rosthärd som kommer att fortsätta rosta under plasten tills skadan blir värre 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
O.II.F Postad 23 Februari , 2015 Författare Rapport Share Postad 23 Februari , 2015 En hastig titt och bedömning är att det inte är massa rost, utan första testet blir nog tätnings listen. skulle det inte fungera får jag gå vidare. Då får man kanske ta bort färgen och undersöka närmare och där efter fatta beslut baserat på hur det ser ut. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
O.II.F Postad 23 Februari , 2015 Författare Rapport Share Postad 23 Februari , 2015 Fordonskyltprov. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
O.II.F Postad 23 Februari , 2015 Författare Rapport Share Postad 23 Februari , 2015 Mekanikerkunskaperna tryter märker jag tydligt, min kunskap baseras på annan typ av militärhistoria än fordonsmek. För varje dag jag kör upptäcks något "nytt" som bör fixas. Denna dag handlade bl.a. Om detta jag fann sitta löst under ratten. Vad är detta till? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.