Gå till innehåll

EL fel


Lollipop

Rekommendera Poster

Arbetet framskrider, nu har jag el i andra saker än tidigare men fortfarande inte i allt.

Ström på säkringarna 2-8 motorn snurrar, oljelampa och laddningslampa lyser spolarpumpen går men innerbelysning slutat fungera. Torkarna som funkade förut har lagt av och inga yttre lampor vill vara med. Helljusetutans relä klickar. Jag blir tokig.

Skall printa elschemat i större storlek men upplösningen är för låg för att läsa siffror tillförlitligt på den scan jag har. Suck.

 

Vindrutetorkarna får ström från säkring A5 och den har tydligen ström då. Fungerar instrumentbelysningen? Den får ström från samma säkring.

 

Fungerar ingen yttre belysning så är mörkläggningsomkopplarens anslutningar första stället att kolla. På plint nr 2 ska sitta kabel märkt "2", den matar all belysning utom blinkers, bromsljuset och backstrålkastaren, se bifogat schema.

 

Bry dig inte om att förstora stora schemat, bortkastad tid. Upplösningen är kass och inte ens i originalboken kan man läsa de minsta siffrorna.

 

Mörläggningsströmställare.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skaffade 32/36 dubbelport, DCOE tror jag, manuell choke,från rallydelar i vretstorp. Han bestyckade dem också. Adapter från misab och ett gaskitt behövs men det har rallydelar också.

Kan man få se att ett foto på fuggarna monterade? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ho hum, ledning nummer 5 har ström vid mörkläggningsbrytaren men inte vid säkringarna. Någon kontakt är inte med på noterna.

Det blir bilder på förgasarinstallation och gaslänkage i en egen tråd om bilen. Kommer snart. Det är inte dcoe utan typ dgv? ,rallydelar har den på ordentlig rea såg jag när jag kollade.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glappletandet har sånär resulterat i bil till salu. Jag kunde inte hitta felet, alla ledningar och kontakter ledde ju ström där det skulle, ändå inget lyse. Så jag rev isär från grunden och kopplade förbi mörkläggningsbrytaren. När det började bli klart föll plötsligt en av kontakterna till tändningslåset isär. Skit bakom presstången. Jag hade pressat kontakten med tången vänd bakfram. Ingen ström men den hängde ihop och såg så hel ut så.....

Gör om gör rätt. Nu rullar bilen så fint så. Tyvärr blev jag klar för sent för dagens körning på brändåsen.

Hur som, tack för hjälpen och de goda råden som behövdes.

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns gott om skogsvägar med tveksam snöröjning i kilsbergets kant. Så kom du på fika edyl om du är i trakten.

Annars lyckades jag precis få igång startmotor men inte elen i övrigt....

Hm.

 

Asch, jag såg det här först nu, har inte hunnit vara på forumet sista tiden.

Nåja, jag är snart tillbaka i Örebro trakten igen så kanske hör av mig. Fika lät ju trevligt  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...