Gå till innehåll

Wings & Tracks 2015 Skånes Fagerhult


Rekommendera Poster

Såg ut att vara en hel del skoj att titta på :)

 

Är det herr wingflyer själv som rejsade runt i 202an? :)

 

Kan vara det. -_-  

 

Och den jäklades lite med oss på morgonen. Jag kollade alla hjultryck innan vi åkte och justerade till 6 bar på spännhjulen. Men i morse när vi lossade vagnen var vänster fram tomt. Hade dock lite reservdelar med, bl a några hjul. Så det blev fältmässigt byte. Senast jag gjorde det var på I4 för 44 år sedan. Junior (3315) fick äran att slacka och åter dra åt bandspänningen liggande i blötgräset. Det fixade han galant! Bytet tog c:a 45 min.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad göttigt. massor av trevlig a fordon och leksaker :)

Fy tusan lingrävaren väcker minnen, har faktiskt fått äran att sitta och last med en sådan en gång. 

Ja många konstiga konstruktioner finns det och nu är jag lite sne på att jag inte kunde åka ner. men det blir kanske fler år  ;)

 

Ni verkar då haft en fin dag 

 

Ja, en kanondag blev det! Den började direkt extra bra då jag satte mig med lastbilen efter 20 meter på fältet. Fällde ramperna och lossade de tre bilarna på släpet. Hjälpte inte. Boggien lyft men med däckmönstret packat med lera var det slicks som snurrade utan grepp. En Ljungby L14 kom till undsättning så efter mindre än en halvtimme stod vi på fast mark igen.

 

Tror 3315 fotade lite, får se om det kommer fler bilder...

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad göttigt. massor av trevlig a fordon och leksaker :)

Fy tusan lingrävaren väcker minnen, har faktiskt fått äran att sitta och last med en sådan en gång. 

Ja många konstiga konstruktioner finns det och nu är jag lite sne på att jag inte kunde åka ner. men det blir kanske fler år  ;)

 

Ni verkar då haft en fin dag 

 

Hasse! Glömde säga att hade du varit där så hade du fått prova lingrävaren. Blev själv erbjuden att göra det men skjutsade ungar i 202'an istället.  :wacko:

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Clase med Avlisen" har lösningen köp en scania 6x6 dragare. då kommer du lite längre och sitter ändå värre när det tar stopp  -_-  :D

 

Alltså, dyker det upp en sådan som jag har råd med blir det affär direkt! Sannolikheten är nog tyvärr mikroskopisk...  :(

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...