mud boy Postad 12 Augusti , 2015 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2015 Problem nr 1:När tändningen och motorn är avstängd så ska ju fyrhjulsdriften kopplas in,det gör den inte ev pågrund av feljusterad vakuumklocka på fördelningslådan.Har plockat upp den och vet ej hur den ska justeras in.Hur ska den vara justerad?? Problem nr2:Har även bytt knappen för fyrhjulsdrift och är osäker på om det kan vara även där felkopplad.Har försökt hitta på elschemat vilka nummer som ska vara vart.Men kan inte få fram det.Är det någon som vet vart man hittar information om det//Torbjörn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Audi Quattro Postad 13 Augusti , 2015 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2015 Råkade för något år sedan ut för att muttern på "baksidan" av membranet lossnat och gängat upp sig så att min framhjulsdrift inte kopplades in. Jag har för mig då att jag justerade så att armen till framhjulsdriften gått i helt i botten just innan metallplattan/membranet bottnade mot fördelningslådan. Finns kanske några fina mått på det där men så gjorde jag och det har funkat toppen bra. Bytte även membranet här förut och gjorde lika då, fast då hade jag ju muttrarna kvar att gå efter också. Såhär såg det ut när muttern hade gängat upp sig och framaxeln inte kopplades in. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mud boy Postad 13 Augusti , 2015 Författare Rapport Share Postad 13 Augusti , 2015 Jag snackade just med fmw4x4.Och fick ett mått på injustering så nu ska jag testa med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 13 Augusti , 2015 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2015 Har du laddat ner verkstadshandboken? Alla svar du söker finns där.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mud boy Postad 13 Augusti , 2015 Författare Rapport Share Postad 13 Augusti , 2015 Det är ju den som jag har letat men hittade inte igen den.Bara instruktions böcker och reservdelar.Kan du länka till den eller skriva vart exakt den är så vore jag jätte tacksam.Den fanns i gammla mobilen men nu har jag bytt lur.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pvpjtgb1111 Postad 13 Augusti , 2015 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2015 Verkstadshandboken verkar inte funka längre. Har försökt ladda upp den igen flertalet gånger då jag har den på datorn men lyckas inte :-( Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peeter Postad 14 Augusti , 2015 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2015 Finns annars på en annan sida http://klabbe.eu/ under manualer... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 14 Augusti , 2015 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2015 Verkstadshandboken verkar inte funka längre. Har försökt ladda upp den igen flertalet gånger då jag har den på datorn men lyckas inte :-( Det finns en länk till samma manual på en annan server på nedladdningssidan, använd den tills nedladdningsproblemet är löst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mud boy Postad 14 Augusti , 2015 Författare Rapport Share Postad 14 Augusti , 2015 Okej tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mud boy Postad 15 Augusti , 2015 Författare Rapport Share Postad 15 Augusti , 2015 Jag hittade hur man justerade fördelningslådans vakuumklocka.Tydligen är det viktigt att den är exakt justerad annars så smäller det i fördelningslådan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johannes Postad 15 Augusti , 2015 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2015 Vad var måttet? Var det samma som på axlarna ca 9 mm lyftning? Nu är det jag som är lat..... :-) 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mud boy Postad 15 Augusti , 2015 Författare Rapport Share Postad 15 Augusti , 2015 Den innersta mutttern ska vara inskruvad just innanför hålmuttern.Gängstången ska vara intryckt sen tar man stora brickan och trycker den mot hålmuttern och det ska då glappa 0,1mm ut.Sen stoppskruven på locket ska skruvas in tills det tar stopp sen 5 och en kvartsvarv ut (8mm) 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.