Gå till innehåll

Fyrhjulsdrift problem


mud boy

Rekommendera Poster

Problem nr 1:När tändningen och motorn är avstängd så ska ju fyrhjulsdriften kopplas in,det gör den inte ev pågrund av feljusterad vakuumklocka på fördelningslådan.Har plockat upp den och vet ej hur den ska justeras in.Hur ska den vara justerad?? Problem nr2:Har även bytt knappen för fyrhjulsdrift och är osäker på om det kan vara även där felkopplad.Har försökt hitta på elschemat vilka nummer som ska vara vart.Men kan inte få fram det.Är det någon som vet vart man hittar information om det//Torbjörn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade för något år sedan ut för att muttern på "baksidan" av membranet lossnat och gängat upp sig så att min framhjulsdrift inte kopplades in.

Jag har för mig då att jag justerade så att armen till framhjulsdriften gått i helt i botten  just innan metallplattan/membranet bottnade mot fördelningslådan. Finns kanske några fina mått på det där men så gjorde jag och det har funkat toppen bra.

Bytte även membranet här förut och gjorde lika då, fast då hade jag ju muttrarna kvar att gå efter också.

 

Såhär såg det ut när muttern hade gängat upp sig och framaxeln inte kopplades in.

1%20002%20%283%29.jpg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkstadshandboken verkar inte funka längre. Har försökt ladda upp den igen flertalet gånger då jag har den på datorn men lyckas inte :-(

 

Det finns en länk till samma manual på en annan server på nedladdningssidan, använd den tills nedladdningsproblemet är löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den innersta mutttern ska vara inskruvad just innanför hålmuttern.Gängstången ska vara intryckt sen tar man stora brickan och trycker den mot hålmuttern och det ska då glappa 0,1mm ut.Sen stoppskruven på locket ska skruvas in tills det tar stopp sen 5 och en kvartsvarv ut (8mm)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...