Fjello Postad 10 September , 2015 Rapport Share Postad 10 September , 2015 Nån som har erfarenhet av mudrace med tgb. Funkar det eller inte? //Fjello Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mattias Postad 10 September , 2015 Rapport Share Postad 10 September , 2015 tja 40 år gamla 115 hästar + 2,5 ton stål. man blir nog inte först över mållinjen. Men man kommer nog i mål. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
becker Postad 10 September , 2015 Rapport Share Postad 10 September , 2015 Bra däck och en frisk motor är väl att föredra Min erfarenhet av detta är det gärna blir höga varv på motorn för att ha hjulspinn som håller däcken rena. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 11 September , 2015 Rapport Share Postad 11 September , 2015 När man äntligen har schyssta däck med bra mönster..då räcker inte maskin. Helst vill man ha hjulspinn som på treans lågväxel med fullvarv för att däcken ska rensa.. ..men högst tvåan kan gå med lite tur, frisk maskin och full gas från början till slut. Du har inte en chans mot en jänkare med automat och v8. Vad jag sett har motorstyrka och mönster i däcken vunnit, trots att vi kör fulldiffade portalaxlar. Det beror ju givetvis på hur dynghålet är oxå.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klas_B Postad 11 September , 2015 Rapport Share Postad 11 September , 2015 Håller med Svana. Det är för lite pulver i maskin för att rensa däcken... Kör man i lite djupare myr/lera räcker inte kraften till på låg-2:an heller. På lågettan snurrar det inte tillräckligt för att rensa. Beror lite på vad man har för mönster i gummina åxå. Men man vill kunna ha lite fart igenom myren, samtidigt som man har spinn på hjulen och det går lixom inte ihop med vad som erbjuds ur en Volvo B30 från 1975. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mud boy Postad 11 September , 2015 Rapport Share Postad 11 September , 2015 Med lite trim och insprutning så är det inga problem längre med att hålla fulla varv på låg 3an.Det går då på varvstoppen.Men vid normal terrängkörning så är det oftast ingen fördel med mycket varv på däcken. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.