Swedenmaded Postad 15 Mars , 2016 Rapport Share Postad 15 Mars , 2016 Söker en vakuumpump för att reglera diffspärrarna i sugga axlar med pga dieselkonvertering. Remskivedriven.. 24 eller 12V generator med integrerad vakuumpump också tänkbar. Någon som har uppslag på exakt fordonsmodell och ungefärlig årgång som haft dessa, som man kan söka efter på andra fora än detta tro ? (har lagt en sökning under "köpes" här också så klart) Epost: volvostartjeep " krumelur" gmail.com Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 15 Mars , 2016 Rapport Share Postad 15 Mars , 2016 http://www.bildelar24.com/965107-pierburg-vakuumpump-bromssystem Den här typen fungerar bra är lättdriven och är i princip en kompressor så en ventil på vacumsidan som kan öppnas och du har istället en bra kompressor. finns på div diesel bilar peugoter mm har sålt någon till muskelbil så även där fungerar det beg pris är betydligt billigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
becker Postad 15 Mars , 2016 Rapport Share Postad 15 Mars , 2016 Här köpte jag precis en ny generator till vardags bilen, Land Rover Defender Td5, http://www.island-4x4.co.uk/alternator-denso-err6999g-dan670-p-3.html Min gamla generator kan du få om du vill, den slutade ladda efter 24.000 mil. Och hur trött den är i övrigt vet jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tator Postad 21 Mars , 2016 Rapport Share Postad 21 Mars , 2016 Gamla peugeot j5 diesel har en fin remdriven pump. står en del av disse rundt omkring. Er vel en del fiat og citroen også som har samme 2,5 liters dieselmotoren også. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 21 Mars , 2016 Rapport Share Postad 21 Mars , 2016 Tator J5'an är samma som jag tipsade om tidigare. låter som du har div franska bilar stående, är på jakt efter en kam. Var i landet finns du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swedenmaded Postad 23 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 23 Mars , 2016 Tack för tipsen. Kikat på begade remskivepumpar av typen som dieselpersonbilar har men bilskroterna tror de skall få mer än vad de kostar nya, samt att jag har ont om plats för detta då jag har såväl 24 som 12v generator på idag och vill kanske inte offra någon av dessa.... Även kikat på färdiga kit med elektriska men dom är hyfsat dyra, typ 4500:- En ny generator med inbyggd vakuumpump är en hyfsat prisvärd lösning, att ersätta 12v snurran som sitter där idag med. Har tryckluft i fordonet så nu går tankegångarna främst till att nyttja denna och slopa orginal vakuumklockor, och modda dit luftcylindrar att dra diffmekanismen med istället. Blir lite meck att få det vattentätt om vakuumklockorna demonteras kanske, får ta bort dom och kika i påsk...... Någon som byggt o detta med tryckluft på dessa axlar som kan komma med input och god råd?? Nästa pilsner är manövereringen av kopplingen som är direkt med stag och extremt tungtrampad. Funderar på om den kunde få assistans av en liten lutcylinder,aktiverad av en ventil som öppnar när pedalen sänkts några cm, kan väl inte va så svårt eller ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.