Elmion Postad 1 Augusti , 2016 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2016 Halloj! Sitter och funderar litegrann.. Går det att bygga in glödstift i motorn? Eller är det ett hopplöst fall? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 1 Augusti , 2016 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2016 Det är egentligen inte svar på din fråga, men varför vill du ha glödstift på motorn? En frisk DS11 startar lätt i minus 15 grader. Ett alternativ är annars att sätta glödspiraler i insuget som på t ex Deutz dieslar. En förvärmningsmodul mellan insuget och luftrenaren och ett relä så är det klart. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
yoda Postad 2 Augusti , 2016 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2016 sitter förvärmnings modul på tgb45 istället för start pilot 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gripen Postad 2 Augusti , 2016 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2016 Ja, det är ju bara volvo som behöver glödas, en Scania startar alltid! 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 2 Augusti , 2016 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2016 Elmion, du vet att det finns kallstartfunktion på TGB30/40? En kedja med nyckelring i änden, sitter till vänster när du har öppnat grillen. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBAT111 Postad 2 Augusti , 2016 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2016 sitter förvärmnings modul på tgb45 istället för start pilot Undrar om man meckade dit förvärmning för att de skulle exporteras till Indien Japanska bilar som exporterades till Asien under 70-80-talet saknade värmepaket då det ansågs onödigt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elmion Postad 2 Augusti , 2016 Författare Rapport Share Postad 2 Augusti , 2016 Det är egentligen inte svar på din fråga, men varför vill du ha glödstift på motorn? En frisk DS11 startar lätt i minus 15 grader. Ett alternativ är annars att sätta glödspiraler i insuget som på t ex Deutz dieslar. En förvärmningsmodul mellan insuget och luftrenaren och ett relä så är det klart. Ofan det visste jag inte Aha... intressant ide. Ska googla lite på det.. Och ja det svarade faktiskt på frågan... Tusen tack Wingflyer! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elmion Postad 2 Augusti , 2016 Författare Rapport Share Postad 2 Augusti , 2016 Elmion, du vet att det finns kallstartfunktion på TGB30/40? En kedja med nyckelring i änden, sitter till vänster när du har öppnat grillen. Jo jag visste att den fanns men trodde att det var mer som en kylargardin grej typ... Har fått för mig att startpatroner/eter var/är liksom grejen för att få den att starta vid -10 o kallare.... Och tusen tack för alla svar 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elmion Postad 2 Augusti , 2016 Författare Rapport Share Postad 2 Augusti , 2016 sitter förvärmnings modul på tgb45 istället för start pilot Var kan man hitta en sådan ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBA111 Postad 2 Augusti , 2016 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2016 Man kan elda med en gasolbrännare in i luftrenaren också. Varmluft i insuget gör underverk vid kallstart. Man knäpper av gaveln först bara. Akta pappersfiltret, ta eventuellt ut det också. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
yoda Postad 2 Augusti , 2016 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2016 räcker med luft från en kupe fläkt, det gör enorm skilnad 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan Josefsson Postad 2 Augusti , 2016 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2016 En Scania som inte startar i kyla har förmodligen ett fel någonstans som märks just vid kyla. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vaniljmunk Postad 2 Augusti , 2016 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2016 räcker med luft från en kupe fläkt, det gör enorm skilnad Det där måste jag faktiskt ta och prova i vinter! Tror det är något mindre fel på min för den var lite svårstartad förra vintern:( Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elmion Postad 3 Augusti , 2016 Författare Rapport Share Postad 3 Augusti , 2016 Man kan elda med en gasolbrännare in i luftrenaren också. Varmluft i insuget gör underverk vid kallstart. Man knäpper av gaveln först bara. Akta pappersfiltret, ta eventuellt ut det också. Aha... Dåså de är ju enkla att få tag i.. Biltema typ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
autorep Postad 3 Augusti , 2016 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2016 volvo har på fl 6 och flera en värmare sitter på insuget och värmer luften. man ser den på insuget att det är alu färg och att det sitter en solonid brevid 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.