Gå till innehåll

MFHF träff i Strängnäs i helgen


Rekommendera Poster

Det verkar vara en MFHF träff i Strängnäs i helgen, som också kombineras med ett event på Arsenalen. Här är lite info från FB eftersom MFHF's egen information på deras hemsida verkar extremt bristande:

 

https://www.facebook.com/groups/793240070711810/permalink/1057498710952610/

 

Eftersom TGB 30/40 är 40 i år i år vore det kul att åka dit. Är det några andra som tänker åka dit?

Öppet för alla militärfordon verkar det som.

 

Själv blir det bara lördagen som gäller och man får ge sig iväg tidigt för att komma fram i tid ;)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hade en fantastiskt fin dag med MFHF idag (lördag). Ungefär 25 bilar mötte upp, en härlig samling av olika åldrar. Det var kul att träffa några tgb.net profiler också!

 

Extra stort tack till Stefan på MILMAC som hade två Off-road områden för oss att leka på. Det var en extra bonus som jag inte räknat med och som stillat mitt behov en aning ;)

Därtill bjöd han på rundturer med BV206 och MTB, även om jag missade sistnämnda.

 

De 25 konvojade sedan till Arsenalen där vi blev del av deras uppvisning med lite rundkörning. Lill sonen och jag passade också på att åka PBV 302 (dyrt) och funtracks, jättekul oavsett ålder på föraren ;)

 

Direkt följt av mitt första besök till Arsenalens samling vilket den lille uppskattade ordentligt, som en stor spelare av Battle Supremacy (strv spel på paddan). Nu har han fått se en riktig T34 och sedan absoluta favoriten Leopard 2A5.

 

Helt och hållet en jätte trevlig dag och snyggt arrangerat av MFHF. Det gör jag gärna igen!

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...