Sören Posted August 8, 2016 Report Share Posted August 8, 2016 Hallå alla där ute som pysslar med amerikanska fordon. Jag söker färgkoden för dom amerikanska fordonen under WW ll, ska köpa färg för att lacka dom prylar som nu är klara och ska läggas på hyllan tills skrovet på min M29:a är klar att monteras ihop. De har blivit lite delar som är repade eller nygjorda som nu fått grundfärg men behöver sin matta gröna färg, så om någon har en kod för färgen så blir jag väldigt glad och kan fortsätta mitt slavande att färdigställa min M 29C. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesper r Posted August 8, 2016 Report Share Posted August 8, 2016 olive drab . RAL6014 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fmek Posted August 8, 2016 Report Share Posted August 8, 2016 RAL 6022 "Braunoliv" är även den en trovärdig kulör. /Anders 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted August 8, 2016 Author Report Share Posted August 8, 2016 Jag tackar och bugar, RAL 6022 är det den som har lite mer bunt i kulören? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nekafm38a1 Posted August 22, 2016 Report Share Posted August 22, 2016 RAL6014 är holländska försvarets färg, definitivt inte samma sak som "Olive Drab" eller "Dark Olive Drab". 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted August 23, 2016 Author Report Share Posted August 23, 2016 Efter mycket blandande så har jag kommit fram till att RAL6008 ser ut att ligga närmast men då uppstår nästa problem, färgblandarna kan inte få till en matt kulör ner till glans 20 går bra men glans 10 som den matta ska ha fixar dom inte får fortsätta att leta någon som duger till det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nekafm38a1 Posted August 23, 2016 Report Share Posted August 23, 2016 Jag köpte färg (OD) hos classicjeepparts (http://www.classicjeepparts.com/sv/farg-dekaler/) utanför Trosa och för mig såg nyansen rätt ut men det är 1K om det är avgörande. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted August 24, 2016 Author Report Share Posted August 24, 2016 Tackar för de tippset nekafm38a1 den sidan hade mycket intressant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesper r Posted August 24, 2016 Report Share Posted August 24, 2016 du kan prove her ocså .www.militaerlacke.de 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted August 24, 2016 Author Report Share Posted August 24, 2016 Då var det beställt färg från Classic Jeep Parts, vilken service killen ringde och berättade lite om färgen han hade och gav råd och tipps, inte sista gången man handlar där 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts