Gå till innehåll

Youtube


Gäst Chrille

Rekommendera Poster

  • Svar 1k
  • Skapat
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gäst Protiwa

Rätt nice båt......

"118 wallypower"

40 meter lång, (118 fot)

60 knop eller 110 km/h,

Tre Vericor TF50 gasturbiner som genererar 16 800 hästkrafter

och driver ut 15 000 liter vatten i sekunden,

25 miljoner dollar..... (179 175 000:-)

 

Såg att de tillverkar en en på 125 fot nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade denna

ikväll.

 

 

 

Kom att tänka på om jag hade gjort rätt i samma situation hade jag lagt mig på sidan. Visst man stänger av vid huvud strömbrytaren med räcker det om bensinen rinner ut. Jag är väldigt nyfiken på vad dem största tabu är som nybörjare!

 

 

 

Vinschade killarna rätt i deras situation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja med tanke på vad de använde för slags block och stroppar (snören) så fick de till det väldigt fint.

Tror inte det blocket egentligen är godkänt för mer än max 500 kg, men det räckte ju, då det i regel finns en säkerhets gräns på dem som gör att de håller för mer.

Bra att de hade de grejorna med sej i huvudtaget och inte bara förlitar sej på att ordinarie eller el vinch skall kunna lösa allt PDT_Armataz_02_43.gif.

En miss Kanske de skulle letat på något att samla upp bensinen i ganska omgående, bättre att ha den samlad på ett ställe än att den rinner runt på marken helt kontrollerat, och bättre för miljön, om det av någon anledning funnits risk för brand så eliminerar man ju den om man har något att samla upp bensinen i. mindre yta med bensin = mindre risk att den skall kunna börja brinna.

 

Tyckte de gjorde det bra med tanke på omständigheterna , lugna och tog det i rätt ordning vad man fick intryck av i filmen, kanske lite slöseri med tid att filma i stället för att skrida till verket,

Med om de inte gjort det så har filmen inte blivit till så det får man väll se lite som man vill på. personligen så skulle jag prioritera att få upp den på alla hjulen så fort det gick, hade jag inte det så har nog min senaste välta också varit på film, men trots kamerastativ så var det att samla upp besin och få den på hjulen som var prio 1, klart jag var ju själv lite svårt att hinna med allt samtidigt då PDT_Armataz_02_30.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen
Så lätt det händer. Jag måste göra till rutin att inte ha nåt löst liggande inne i bilen' date=' för vart tar det vägen om det välter?[/quote']

 

Ja där gör man fel ofta PDT_Armataz_02_15.gif

 

För min del allt i en hög på och runt mej PDT_Armataz_02_05.gif som var i hytten , det som var på flaket var så pass surrat att allt låg kvar PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...